Nu är glada julen slut slut slut

Hej igen! Sist vi hördes vid var det natten innan julafton, nu är det annandag jul. Under dessa dagar har jag hunnit med att fira jul (VA?!) med min familj som var lika trevligt som alltid, roligast var det när alla fick öppna presenterna som jag gjort i ordning redan i juni eftersom att jag då trodde att jag skulle vara i London på julafton (HÄR  skrev jag om det) Det var roligt för att jag själv nästan glömt bort vad jag hade köpt till min familj och det var kul att se alla andras reaktioner när de såg att de fått en hel jullåt skrivna till sig själva. 

Ni förstår, sedan jag var liten flicka har jag tyckt att det har varit kul att skriva låtar. Ibland för att lära mig läxan, ibland för att vara med i lilla melodifestivalen (hehe) och ibland för att göra någon glad. SÅ i maj/juni sprang jag alltså runt på skolan och frågade musiklärare ifall jag kunde få kopiera några julsångsnoter. Dessa skrev jag sedan en ny text på så att julsångerna inte alls längre handlade om tända ljus, bjällror eller stilla nätter utan om mina kusiner, min mormor, moster och morbror istället. (Till Amanda, som råkade få nys om att jag letade musiklärare och julnoter lurade jag och sa att jag ville spela för min familj i London, hihi)

Så, nu vet ni den historian och det var jätte kul! Alla blev så glada och det gjorde mig glad.

Jag har även hunnit vara en sväng till Albin och hans familj och hälsat på. Har även träffat Rebecka en kort stund på svensk mark och sedan har jag spenderat tid med min kära mormor. Måste ju verkligen passa på när hon väl är här! 

Nu sitter jag och funderar på hur min kväll ska komma att se ut, planen var egentligen att mysa med mamma och mormor men efter att ha fått erbjudandet att köpa en biljett till folkparken funderar jag på att planera om... det återstår att se, om erbjudandet ens finns kvar så att säga. Så tills vidare håller jag kvar vid planen att mysa med mamma och mormor sen får vi se. 

Jag har även lyckats glömma min kamera hos mina kusiner så några bilder finns inte, bara en massa text eftersom jag inte har skrivit på flera dagar... som det alltid blir när jag är i Sverige... ska försöka ändra på det men jag lovar inget. God Jul i efterskott iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0