Bali - Gili Trawangan

Fem tjejer åkte spända med båten ut till Gili T och väldigt snabbt gillade vi känslan på ön. Inga bilar finns det utan det är cykel eller häst och vagn som gäller. Tyvärr var hästarna rätt små och det kändes inte helt bra att låta dem köra oss och våra tunga väskor... 

Men vi hade inte så mycket till val. Vi bodde de två första nätterna på "fel sida" av ön pga okunskap men det gjorde inte så mycket. Det var lugnt och mysigt och vi hade nära till sunset swing som var anledningen att vi åkte direkt till  gili t. Jag och Frida har nämligen drömt om att sitta där tillsammans ända sedan Australien. Så det var lite bucket list moment nästan. 


Gungade även en liten sväng tillsammans med Elin. 

Annars sysslade vi med lite allt möjligt. Vi hängde på stranden, hängde med en get och testade på gili ts uteliv (som förstördes lite av regn och dålig musik men äh) Ronja lämnade oss även samtidigt som vi bytte boende till "rätt sida". Sorgligt med avsked... 
(Såg så roligt ut när små killarna gick med våra väskor) 






(OBS det är alkoholfria drinkar för vi är livrädda att drinka alkohol som inte är öl eller cider efter alla skräckhistorier som vi läst. Tänkte så ingen blir nervös i onödan för att de läst samma skräckhistorier som oss) 

Vi testade även på att äta i en fågelbur. 

Och där tog mina bilder och berättelser slut från gili t faktiskt. Om det är något som jag sörjer lite med min Bali/gili vistelse så är det att jag inte fick spendera mer tid på gili t, eller iallafall mer tid på den rätta sidan. Hann inte riktigt få den känslan som så många pratar om även om jag bara har bra minnen och bra upplevelser så tror jag att man behöver lite längre tid än vad jag hade. 

Anledningen att tiden blev kort där är dock värt det alla dagar i veckan. För anledningen var att jag och Frida ville avsluta på tu man hand och få göra lite äventyr och gili t erbjuder inte tillräckligt äventyrliga äventyr för att vi skulle känna oss nöjda så jag och Frida sa hejdå till Elin och Sanna (vi tre bestämde att vi möts upp på gili air sen) och gav oss av till norra Bali, närmare bestämt till Lovina... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0