Bali - Gili air

Efter alla tårar och timmar i bil och på båt så kom jag fram till Gili air och kunde återförenas med Elin och Sanna. Sedan följde 3 dagar i lugnets tecken. Men jag måste erkänna att när jag rullade in med hästvagnen där vi skulle bo så tänkte jag "okej, var har jag hamnat?". Vi bodde nämligen på ett home stay som är precis vad det låter som, att vi bodde hemma hos en familj. Eller ja, på deras gård. I ett förvånansvärt fint rum. Det hade jag aldrig kunnat tro när detta var det första jag såg:



Så glatt överraskad var jag när vi fick bo såhär fint: 

Syntes inte så väl men äsch. Det var fint iallafall och familjen som bodde på gården var såå trevliga och mysiga och hade världens sötaste barn och lagade den absolut godaste omeletten jag någonsin har smakat! 

Efter min ankomst tog vi en liten promenad och kollade in omgivningarna.. 













Som ni ser fick vi se en hel del magiska solnedgångar! 

Vid gården vi bodde på fanns det även kor som vi passerade varje gång vi gick ner till stranden. 



En kväll hamnade vi på utebio och såg The Martian (en av mina nya favoritfilmer btw) det var mysigt! 

Och vi fick väl användning av min pannlampa då avsaknaden av vägglampor var väldigt stor! 

Sen tog vi även tag i att göra det som vi egentligen var där för - snorkla med jättesköldpaddorna! 
Vi hade först tänkt leta reda på dem själva men beslöt tillslut att åka med en tur - bra val! Tror vi hade haft svårt annars om jag ska vara ärlig. Sen var det skönt för vi hittade en tur som kändes lagom lång och rätt för oss. Så tidigt på morgonen gav vi oss av...





Vi tog på oss snorklar och simfötter och gjorde oss redo! 

...Sanna ville vara lite finklädd hon... 

Sen hoppade vi i plurret! 

Fick vi se några sköldpaddor då? 
- OM vi fick!  

Vi dök på flera ställen och såg flera sköldpaddor. Både på långt håll och på nära håll och det var först när jag faktiskt dök ner och var precis bredvid som jag verkligen insåg hur stora de är och varför det kallas för jättesköldpaddor! Wow! 













...alltså, sköldpaddor är typ mitt favoritdjur har jag insett. Särskilt nu när vi fick se så många. De känns verkligen så lugna och utan bekymmer. Aaaah wow vilket djur! 

Vi snorklade på fler ställen också men då låg fokus mest på att man skulle se andra fiskar och olik koraller. Jag är inte sådär superintresserad av sånt egentligen utan jag gillar att se sånt jag tycker är coolt (typ sköldpaddor) men jag måste säga att här lyckades jag verkligen bli imponerad! Så fint! 

...men jag har inga bilder för jag skippade kameran eftersom jag trodde att vi inte skulle se något fint. Smart Rebecka, smart.,. 

Så med det avslutar jag gili air. Vi sov en natt till, åt våra favorit crepes och vinkade hejdå till familjen och åkte vidare till Ubud.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0