Krabi/Ao Nang

Hej igen! Nu har vi spenderat två nätter i krabi, eller ja, rättare sagt Ao Nang. Alltså stranden vid krabi. Tyvärr har vi båda gått och blivit fett förkylda (pga ac...) så vi har snorat, hostat ikapp och varit allmänt slut. MEN trots det har vi hunnit med lite saker och vi älskar krabi och hade gärna stannat längre. 

Det första vi gjorde när vi hade hittat ett ställe att bo (efter den trevligaste taxi turen hittills med två trevliga norskor, en tjej från Slovakien och två killar från Argentina) var att ta en powernap(många sånna har det blitt) men efter det tog vi oss i kragen och beslöt att åka och se solnedgången från en fin grotta på en strand lite längre bort. Sagt ich gjort! Vi gick ner på stranden (som var väldigt fin den med) 

och hittade oss en taxibåt som kunde ta oss dit, väl framme fick vi dock veta att det blir mycket dyrare om man vill stanna till efter klockan 18(vilket vi ville) men det var det värt! För kolla bara på stället: 



Det fanns även två grottor full med träsnoppar. Anledning: oklar


Otroligt konstigt. Vi hittade dock ingen att fråga så mysteriet förblir olöst (eller så googlar man om man orkar) 

Det fanns även, vid sidan av stranden, en massa klippor/grottor/stenar/tunnlar som man kunde utforska. Hur häftigt som helst och jag har aldrig sörjt min blåsa i knävecket mer eftersom den hindrade min rörlighet med typ 70%... Aja, jag hade kul ändå och gjorde så gott jag kunde! 








Det här repet tillexempel, hade sååå gärna velat klättra upp men med blåsan gick det inte... Tur att jag kände mig nöjd ändå och kunde upptäcka åt andra håll. 





Alltså det är så coola vyer, som verkligen inte går att fånga på bild hur man än försöker. 

Sen fick vi skynda oss ut för att se solnedgångens sista tid (visserligen döljt av moln men vackert ändå) 




Helt otroligt vackert! Hela tiden och alltihop. Sen fick vi åka båt hem i mörkret. 

Nästa dag var det dags för äventyret som faktiskt var ända anledningen att vi åkte till krabi, nämligen att göra en hike upp i bergen för att hitta den utåtstickande Klippan. Vi visade bilden i receptionen och de nickade och fixade en tuktuk till oss och redan kl 6 på morgonen gav vi oss av. Väldigt smart av oss av två anledningar = vi missade den starkaste solen och ingen annan var där samtidigt så vi hade hela stället för oss själva och mötte folk först på vägen ner. Perfekt! 
Så vi började vandringen precis samtidigt som soluppgången, det var med andra ord riktigt mörkt till en början och vi snubblade på nästan varje sten. Men det gick bra ändå! 


Det visade sig vara en promenad som
Innebar 2h vandring/klättring uppåt med rötter att hålla sig fast i i det allra brantaste backarna. 
(Ett försök till att fota hur brant backen var...det syns inte alls haha) 

Det var två otroligt Svettiga tjejer som kämpade mot toppen

Vid två tillfällen belönades vi med fina utsikter som pausställen, även med chans för lite svalkande vind

Nr 1


Nr 2 

Sen kämpade vi lite längre och sedan var vi framme, på toppen. Woho! Och wow alltså! Efter att vi wow:at ett tag åt utsikten satte vi oss ner på en sten och åt frukost 
Ingen dålig frukost utsikt 


Sedan fortsatte vi upptäcka toppen som bara blev bättre och bättre! 





Om jag var en spindel skulle jag också bo där, snacka om bra utsikt! 

Sen hittade vi Klippan och Frida fick dingla med benen från en klippan som hon drömt om hur länge som helst! (Var faktiskt en av de första sakerna hon sa till mig när vi träffades förra året, kul kuriosa)

Här stannade vi och tog maaaaassor med bilder!



Helt otroligt! 

Här åt vi även frukost igen hehe. Men vår frukost var bara små frukost bars så det blir man ju inte så mätt på. Sen satt vi där och bara njöt av utsikten, barsen, varandra, livet, allt. 

Sen vandrande vi ner igen. Nöjda med dagen och förundrade av att klockan bara var 11 på morgonen. 

Vi avslutade våran tid i krabi med att möta upp de argentinska pojkarna och satte oss på stranden, drack en öl och pratade om livet. 
Sen köpte jag och Frida godaste kakorna ever och somnade! 

Sen var det dags att bege sig vidare.. 

P.s spegeln på vårat hostel är den bästa ever för jag har aldrig stått i framför en spegel som fått mig att se så brun ut!
lovar att det såg ännu bättre ut irl! 

P.s 2 
Vi har även ätit den ABSOLUT godaste ananasen ever här!! Var bara det jag skulle säga. Over and out 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0