Koh Phangan

Hej igen! Dags att visa lite livstecken. De senaste 6 dagarna har vi varit på ett soligt koh phangan och sysslat med tre saker: sola, sova och supa. Vi har haft hur kul som helst men nu suktar min kropp efter äventyr och grejer. Så det känns väldigt bra att vi åker vidare idag.

...det vill säga om våran båt går. Igårkväll blåste det nämligen upp till värsta stormen och det har hållt i sig hela natten; regnat och blåsigt så det nästan låtit som att huset ska rasa och vägarna förvandlades till floder (nästan). 
Lite lugnare idag men havet är vilt och stranden existerar inte längre 
Syns dåligt på bilden, men det är helt vilt. Och båtar har ställts in hela dagen pga detta så det återstår att se om det lugnar ner sig mot kvällen så vi får åka (please please please) Hörde visserligen ett rykte nyss om att båtarna till fastlandet (som vi ska med) går som vanligt och att det bara är båtarna ut till koh Tao och så som ställs in. Spännande... Stay tuned... 

Nåväl, låt oss ta en titt på hur det har sett ut för oss under våra dygn här (varnar i förväg för nästan enbart partybilder ...fast insåg nu att vi typ bara har filmer, men ska se vad jag kan hitta)
Här är från vår första kväll då jag fick en hatt av någon och övade på att förklara för folk att man faktiskt kan dansa ensam utan att vara sugen på att dansa med någon. Att det liksom kan vara kul att att bara dansa för att dansa. Konstigt nog verkar väldigt många ha svårt att förstå detta.... Knäppt. 

Vi hamnade på poolparty på vårt hostel dagen efter. Otroligt awkward till en början då alla satt och åt vid ett fullt bord utan lediga stolar... Men blev snabbt väldigt trevligt när alla hade ätit klart och det blev platser lediga. Men fram tills dess hängde vi själva i en solhydda (heter det så?) och det funkar ju också. 

Sen hände det något fett kul! Vi var inne på Seven eleven och skulle köpa något (standard) och då, när vi står där och ska betala som kommer två av Jonas kompisar in!! Eller okej, alla kände typ Jonas men två stycken som jag kände igen. Sååå sjukt! 
Det roliga är att vi sen har fortsatt stöta på dem lite överallt känns det som och det är lite sjukt med tanke på hur mycket människor det är här. 

Har inga bilder från stranden, men där hängde vi också en hel del och blev både bruna och brända... Alltså aj. Jag brukar inte bränna mig så att jag känner smärta men detta var olidligt och håller sjukt nog fortfarande i sig! Typ 3/4 dagar senare... Lesson learned: somna aldrig i solen! 
Aj.... Aj aj aj... Har dränkt mig själv i aloe Vera och fuktgivade kokoslotion. 

Sen var det dags för nästa festkväll: mitt ute i djungeln i ett "vattenfall". Jag fattar att det är torrsäsong (framtills igår vill säga haha) men jag såg inget som liknade ett vattenfall. Bara en liten flod. Coolt ställe iallafall, men dålig musik och vi tog inga bilder, bara enstaka filmer. Vid kl 3 fick vi nog och tog taxi hem och då slog det slint i min och Ronjas hjärnor då vi tyckte att det var en otroligt spännande och kul idé att STÅ BAKOM taxin och hålla i sig medan den kör! (Tack och lov inte Bangkok fart)
in action! Ja, det var tydligen även en bra idé att bara hålla i sig med en hand... Skärpning Rebecka! Visst vill du komma hem levande? Skärpning! 

Sen, dagen innan full moon då vi egentligen hade tänkt ta det lugnt hade vi den absolut roligaste kvällen jag he haft i heeeela mitt liv! Vi tröttnade på att ta det lugnt och gick till stranden och alltså, 97% av kvällen skrattade vi till tårar! 

Det hela började med att jag utförde en challenge som någon skrivit på jodel "sätt fast en svensk flagga i toppen av en Palm så får du en bucket" kul grej tänkte jag och beslöt att genomföra uppdraget: 


Lyckades visserligen inte sätta fast det (fullt upptagen med att hålla fast mig själv) men fick godkänt och Ronja fick sig ett skratt när hon ringde mig och frågade var jag var och fick svaret "jag sitter i en Palm! Leta efter den svenska flaggan" 

Sen fortsätte kvällen med så många olika roliga händelser att jag med säkerhet inte ens kommer ihåg 50% av dem! Det mesta finns på film men inte på bild och jag vet faktiskt inte hur jag ska lyckas förklara i text. Men Ronja och nån random kille låtsades förlova sig, vi träffade fyra olika killar från Skellefteå (eller ja, en från sjöbotten) vi hittade på lekar på stranden och.. Nä alltså det går inte. Får helt enkelt nöja mig med att visa bilder på alla som deltog i kvällen och hoppas för mitt liv att kag föralltid minns denna kvällen! 




Sen var det bara att sadla om för full moon, även om vi var säkra på att vi omöjligt skulle ha en lika rolig kväll så var vi taggade och målade oss med neon färger och förfestade med hostelet och gick sedan ner till stranden och HOLY SHIT så mycket folk! Kändes som att vara i en myrstack! Helt sinnes! 
Men så kul och så kul att få ha upplevt detta för alltså.. Wow. 



Jag var så stolt och nöjd över min skeletthand! Hade även pyntat benet med en Palm med den svenska flaggan i (såklart) hur kul är det inte att alla har neon kläder och målar hela kroppen med neon färg? Hur ofta gör man det liksom?? 
(Detta är en sån märklig bild) 
gruppbild med full månen själv 

ALLTSÅ KOLLA SÅ MYCKET FOLK??? 

Den här mannen: så cool! Ser ut som om han precis som hem från en öde ö och han var så trevlig och vid avskedet välsignade han mig och min familj! Wow, gillar honom starkt! 

Någon annan som jag gillar starkt: 


Min älskade älsklings Frida såklart!!! 

Avslutade kvällen med en stor blåsa i knävecket som uppkommit av okänd anledning. Vi plåstrade om med servetter och packtejp och sedan haltade jag till Apoteket dagen efter och Köpte ordentliga omslag (har aldrig besökt apotek såhär ofta) så ni haltar jag runt med bandage på knäet och oroar alla jag möter som frågar om jag krockat med en moppe och jag skäms lika mycket varje gång då jag måste erkänna att det bara är en blåsa... Lol. 
Lägger dock på lite om hur stor den är för att det ska låta läskigare. Dock är den otroligt äcklig... Ser ut som en gul larv... Vågar faktiskt inte visa. Men cirka 2,5cm lång och 1cm bred och... 0,7cm hög? Typ. Euw.

Det var det. Hade inte så många bilder som jag trodde. Massa filmer dock men det är ju useless på en blogg.. Får jobba på bilderna helt enkelt tills nästa gång. 

Justja! Vi glömde förresten handdukar ich och bikini på koh Tao insåg vi i samma sekund som vi gick på båten därifrån så vi har shoppat bikini här också. Inte mig emot. Ville ändå ha en ny. 

Nu ska jag avrunda och kolla på film. För eftersom det regnar sitter hela hostelet i lobbyn och ser film! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0