Hua hin

Efter äventyret i erawan så sov vi vår sista natt i Bangkok och åkte sedan i en snabb minibuss igen ner till hua hin. 

Tyvärr fick jag en olycklig plats bredvid ett handtag så varje gång jag somnade eller slappnade av så slog jag olika delar av ansiktet i handtagen. Aj.. Lyckligt nog  kom jag blåmärkeslös från händelsen! 

Hua hin har jag blandade känslor för. Jättemysigt på dagen, mindre mysigt på natten. Bara på vissa ställen, på andra var det lite för mycket lättklädda thailändare som var ute efter äldre män. Så de kvarteren gick vi snabbt igenom! 

Nä, men det var en skön omställning från Bangkok. 



Anledningen att vi stannade här var att vi hade tänkt besöka en grotta norr om hua hin. Så vi köpte bussbiljetter och fick kliva på en minibuss. Spännande men lite nervöst...


 Men sen började problemet! För chauffören kom aldrig tillbaka. Så vi satt där och insåg allt eftersom tiden gick att vi inte skulle hinna längre eftersom grottan stängde kl 4 så vi fick helt enkelt kliva av. Sucka av besvikelse. Pch sedan komma på ny plan. Eftersom vi skulle åka på kvällen så blev planen: först strand häng (med kläder för bikinis var nedpackade) men det gjorde inget för det var ändå molnigt. 

Sen avslutade vi med att handla oss en redigt frukt picknick och ha picknick på stranden. Vi hittade en supermysig fruktaffär



Det var en show i sig att se henne skära upp frukten! Och sen gick vi nöjda och hittade oss en plats på stranden, bredvid ett bröllop så vi fick både musik och lite belysning på köpet och det var rätt skönt eftersom det snabbt blev mörkt medan vi satt och åt och pratade om allt mellan himmel och jord. 10 av 10.

Sen hoppade vi på våran nattbuss och nu väntar vi på båten som ska ta oss till koh Tao och vi blev just överraskade med en vacker soluppgång. Bra start! 

Nu ska vi ställa oss i kö! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0