Bangkok baby!

Tjena bloggen! Det var minsann inte igår. Men nu är jag på resande fot igen och då känner jag att det känns kul att kunna bevara allt som händer sooo here we go: 

Jag bytte ju alltså snötäckta alper och kyla med stora familjen:




..mot Bangkok, värme och Frida:

För jag bytte som sagt väska och umgänge på Arlanda och efter en snabb pratstund med fika med båda våra familjer tillsammans så gav jag och Frida oss iväg! Exakt samma mellanlandningar som förra året också (kul kuriosa) och efter typ.. 24h (gissning, har ingen aning) på flyg och flygplatser satte vi oss i en taxi (utan säkerhetsbälten..!!) och åka ett en flygande fart till vårat hem de kommande dagarna. 

(Vi skapade en nästan exakt likadan bild som vi tog på Arlanda förra året. Vi tycker själva att detta var hemskt kul och att vi lyckades väldigt bra haha!)

Tanken var att vi skulle stanna två nätter i Bangkok och sedan åka vidare men tröttheten tog över och förutom en sjuk och fett kul utekväll så har vi nästan bara sovit. Så vi har istället beslutat att stanna fyra nätter och åka på utflykt imorgon istället för idag. Skönt för då slapp vi stressa och kunde istället undersöka Bangkok lite mer under våra vakna timmar. 







Idag är första dagen som våra matrutiner har sett hyfsat normala ut. Fram tills... Igårkväll har vi faktiskt inte ätit något annat än chips pga ingen hunger (sorry mamma, skyller på jetlag eller nåt.. Men vi har skärpt oss nu hehe) så vi började dagen med en helt ljuvlig fruktsallad
Och efter lite mer strosande så åt vi padthai och vårrullar till lunch och jag bemästrade att äta med pinnar och vi både skämdes lite över det faktum att vi åt oss dubbelmätta (och med mat över) för typ samma pris som vi köper extra dipp på Max hemma för..! 


Så nu ska vi snart skaffa oss nån middag och sen lägga oss tidigt för imorgon är det utflyktsdags med upphämtning kl 7.00 wohooo! 

Så vi stormtrivs här och det ända som vi mår dåligt över är våran egen blekhet så vi båda ser mycket framemot att få placera oss på en strand inom en snar framtid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0