Koh Lipe

Båten till koh Lipe kom förvånansvärt bra i tid (dvs bara cirka en timme sent) och vi tog plats i fören med fyra fransmän. Detta kom att bli den roligaste båtturen på länge (och mest krävande) då havet var fullt av vågor och båten hoppade fram och att sitta i fören då är värst. Så vi flög upp och ner och blev dränkta i vatten (eller inte jag, jag hade tagit plats allra längst fram = att vattnet flög över mig = knappt blöt alls) alla andra däremot.,. Haha. Och som vi skrattade! Alla sex. Mer eller mindre hela båtturen som var cirka 2h lång (hade dock räckt med en timme för i slutet var benen och kroppen rätt trött av alla hoppande kan jag lova) 

Av förståeliga själ så finns inga bilder från detta, för hade jag försökt hade jag inte haft någon mobil kvar. Haha. Vi kom
Iallafall fram till koh Lipe och vi älskade vad vi såg! Så vackert! 
Sedan började vår jakt på vårt boende. Det visade sig vara väldigt svårt och vi blev skickade åt alla möjliga håll pch omvägar, upp för backar och bak på ön och fram och tillbaka. Bara för att inse att det låg nästan exakt på stranden där båten hade släppt av oss.... 

Efter denna ofrivilliga promenad hade vi hoppats på en fin och trevlig bungalow (som vi hade beställt) men möttes av detta.... 
(Minus mig då såklart, jag stod inte där då) 

En liten hundkoja... Och vi som trodde att vi nått botten med skräck bungalowen på koh mook. Icket. Vi tyckte det var trångt där, här kunde vi inte ens stå raka. Vi tyckte att sängen var läskig, här hade vi inte ens en säng... 



Sen var hela...kojan full av mygg trots myggnät. 
Ni kan själva gissa hur glada vi kände oss? .,.inte särskilt. 
Så vi unnande oss en god middag och beslöt att hålla oss så långt borta från vårt boende som möjligt och kolla på allt fint istället. Bra plan! För trots att vi bara hade 24h på koh Lipe så har jag så bra vibbar och älskar koh Lipe! 

Vi hade en super mysig kväll, för vi råkade springa in i två supergulliga tjejer som vi träffade på flyget till Bangkok (eller ja okej, flyget mellan London och Hongkong, men de var på flyget till Bangkok också) så vi satt och pratade med dem hela kvällen om allt mellan himmel och jord och helt plötsligt var klockan sent på natten. 

Vi insåg att vi fortfarande behövde Fixa boende på langkawi till dagen efter så vi sa hejdå och beslöt att mötas upp på stranden dagen efter. 

Så jag och Frida gick hem och skulle boka boende och var väldigt taggade på livet och langkawi bara för att mötas av att 93% av allt boende på langkawi var fullbokat pga kinesiska nyåret.. Vi ville gråta där ett tag för allt skulle bli svindyrt... Men på något magisk sätt lyckades vi hitta ett boende som faktiskt kändes okej. Fortfarande ledsna gick vi och la oss i våran hundkoja, fullt påklädda, dränkta i myggspray, sov dåligt, vaknade myggbitna, checkade ut och gick och mötte Emelie och Josefin på stranden innan vi sedan tog båten till langkawi. 




Det avslutar våra "en-natt-på-varje-ställe" tid. Så trötta men taggade och förväntansfulla satte vi oss på båten mot langkawi.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0