Koh Lanta

Efter phi phi var nästa stopp koh lanta för att Frida skulle få vila ordentligt och bli frisk. Annars hade vi inte stannat så länge som vi gjorde eller ens stannat där överhuvudtaget för med handen på hjärtat var det inte ens jättespännande ö. Det kan ju iof ha att göra med att Frida låg sjuk, men jag kollade ändå upp saker som jag skulle kunna göra och det fanns inte så mycket tyckte jag. Tur att stranden var nära. Men när Frida var som sjukast (dagen då vi kom) fick jag fixa ihop en sol säng av saker som fanns i rummet: 
det var alltså två stolar och fotändan av sängen som fick bli min obekväma solstol den eftermiddagen. Funkar i krig.

Annars hängde jag på stranden och när Frida mådde bättre så följde hon med en dag och då åt vi även frukost tillsammans vid stranden. Det var mys. De hade även förvånansvärt goda kanelbullar där!



Egentligen är det bara en sak som vi riktigt tar med oss i hjärtat från koh lanta. Restaurangen mittemot där vi bodde: Mr Wee. 
Vi åt där varje kväll och det var så mysigt! God mat och de som jobbade var jättesöta allihopa och stället var familjeägt så barnen sprang runt och lekte och ja, nej vi älskade det, alltihop! 



Vi vet inte vem "mr.Wee" påriktigt är men vi kallade killen till höger det för han är våran mr.wee och han var glad hela tiden och sa "every day happy day" och ställde blommor på vårt bord när vi kom (vi satt alltid vid samma bord lol) 
Sen gav han oss varit litet leksaks djur sista kvällen. Båda djuren fick namnet "mr.wee" såklart. 

Sen hittade vi en annan liten kul grej på koh lanta som vi bär med oss. Nämligen en affär som verkligen sålde allt typ. 
Alltså det var ett café/bar/restaurang som även sålde lite kläder. Vi fnissade och undrade om någon kommer in och beställer "ett par byxor och en kaffe tack"? 

Det var allt om koh lanta sjukt nog. Fint men inget vi minns allt för mycket. Men Frida blev frisk och det var det viktigaste! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0