Nya Zeeland del 3: Bubblande lera, äckliga lukter, coola färger, glasblåsare och fina floder och vattenfall

Denna dagen bestämde vi oss att kolla in allt som har med lite värme och lava och sånna saker att göra. Typ iallafall, är lite dålig på att komma ihåg vad det heter och hur allt kommer sig.. Aja, det var coolt och jag ska visa er:


Först kollade vi på kokande/bubblande lera. Syns inte så bra på bild (obviously) men det verkligen bubblade och sprätte och det är tydligen 60-100 grader varmt i leran (om jag minns rätt?) det är ju faktiskt supercoolt att det ens går att bli så mitt i naturen! 


Sen gick vi in i "parken" som tyvärr kostade massa pengar... Men var väldigt coolt! Först var det en massa hål (kratrar) som man inte såg botten på alltid ens. 
Sen kom alla små vattenpölar (eller ja pölar och pölar men ja. Vatten iallafall) i olika färger! 






Alltså kan ni kolla på detta!! Hur sjukt är det inte? Hur kan det bli sånna färger??? För ifall någon parkarbetare går och häller karamellfärg varje morgon blir jag både förvånad och besviken.. Men seriöst, wow! 

På denna plats var jag tvungen att bryta mot reglerna och klättrade över staketet för att känna på vattnet. Nyfikenheten tog över helt enkelt och alltså det var verkligen varmt! Som vattnet i en badtunna ungefär skulle jag säga. Coolt. 

Bör tillägnas att ALLT luktade bajs illa! För att citera min kära vän Frida: "som en varm och fuktig fisdoft"
Med andra ord väldigt väldigt illa! 

Efter detta åkte vi vägen fram men stannade tvärt och spontant för att kika på en glasblåsare in action. Häftigt.


Verkligen sjukt coolt hur det ens fungerar?! Och han var så sjukt snabb och skicklig! Undrar dock hur mycket han har haft sönder i sina dar... 

Sedan åkte vi lite till och stannade igen lite spontant för att kika på ett vattenfall. Det vattenfallet hängde samman med en, i mina ögon, fantastiskt fin flod/ström och sedan sjö. Verkligen väldigt väldigt fint! 




Älskar hur blått vattnet är! 

Så det var den dagen det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0