Nya Zeeland: Vägar och Wanaka

Tjena mors igen! 
Hann inte skriva något fler inlägg så jag tänkte försöka hinna något fler nu innan jag somnar. 

Vi ligger nerbäddade i vår campervan som alltid och jag är helt förundrad över att vi har sovit tre personer bredvid varandra i en säng som är ca 160cm bred i ungefär tre veckors tid. Rätt imponerande. Och kallt har vi haft det ibland, och varmt också för den delen! Igår hade vi nästan nollgradigt!! 
Men vi överlever och har det faktiskt väldigt trevligt. Ska ta lite bilder på vårat hem så ni får se vad vi bor i och åker runt med. 
Så här ser det iallafall ut just nu, rätt mysigt ändå. Och Frida ville särskilt mycket visa upp sitt ben så kolla noga in det nu innan ni läser vidare. 

Iallafall, efter våra fantastiska fallskärmshopp så åkte vi i rask takt söder ut men tvingades stanna en stund pga några lot som bestämt sig för att söka lyckan utanför hagen... 

I nya Zeeland har jag för första gången fått bevittna kor som springer och jag kan meddela för er som aldrig sett detta att det ser hemskt roligt ut! 

Lite stopp på vägen måste man såklart göra, ett av de bättre (trots löjligt dåligt väder) var Blue Pools:

När vädret är bättre så är vattnet ännu klarare, men det var otroligt fint ändå som ni kan se. 
Vi gjorde även, som så många andra, ett stentorn... 
...jag och Frida dekorerade även vårat torn på toppen med en liten växt så jah tycker att vårat var överlägset snyggast!

Ett annat fint stopp var en liten strand som jag inte vet namnet på eftersom vi bara stannade där för att gå på toaletten. 

Fin strand, men väldigt kallt och blåsigt väder... 

Sedan kom vi fram till staden Wanaka som vi alla faktiskt tyckte väldigt mycket om! Otroligt mysigt och fin liten stad bredvid sjön. I den sjön finns ett känt träd som vi kollade på, mest för att det var känt, för sådär supercoolt var det inte egentligen haha, 

Det står pretty much bara där mitt i sjön. Ja, så det var det. 

Men sen gjorde vi en fantastisk vandring (ok, själva vandringen var mest pain in The ass, påriktigt in The ass för jag hade ont i rumpan hela vägen upp samt träningsverk i två dagar efter!) upp till Roys peak. I närmare tre timmar vandrande vi uppför berget, och ojoj så värt det var i slutändan! Inte minst för den fantastiska utsikten men också för att jag faktiskt fick springa på de smala bergstopparna som man ser från marken och som jag sedan första gången jag såg sånna smala bergstoppar har velat springa på. Aja, beskåda det vackra vi fick se:


Alltså ser ni!! Att det finns sånna platser på jorden för oss att besöka och se med egna ögon! För inte helt förvånande så är det givetvis otroligt mycket mer fantastiskt i verkligheten än vad bilder någonsin kan förklara! 




Självklart spexade vi lite framför kameran ihopp om bra och fina bilder. Sen satte vi oss på kanten och åt morötter och riskakor och njöt av utsikten lite mer innan vi började den långa vandringen ner igen. 
Wow! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0