Nya Zeeland: Queenstown och Milford Sound

Hej alla! Nu har jag (nästan) kommit över det olyckliga som hände senast och jag är beredd att göra ett nytt försök. 

Efter wanaka så anlände vi till Queenstown - extremsporternas huvudstad. Eller, det skulle jag nästan vilja kalla det eftersom det är det jag hört innan besöket och även det jag själv uppfattat efter att själv har varit där. Därför känns det en aning trist att jag inte gjorde någon av dessa extremsporter.... För vi hade ju redan hoppat fallskärm och bungy jump (som jag mot min stora förvåning faktiskt var taggad på?!?!?!!!!?) var löjligt dyrt (tyckte jag) med tanke på vad det innehåller. Så tyvärr fick min budget mig att avstå.... Dock till min mammas glädje och lättnad. 

Utöver alla extremsporter så var Queenstown en väldigt trevlig och mysig stad tyckte vi alla. Tyvärr har jag inga bilder (städer tycker jag inte är jättekul att fota..) men jag tog kort på den mysiga lilla parken där vi stod parkerade under vår vistelse. 



Det var även väldigt vackert längsmed sjön. Både i solljus och icke solljus.. 

Innan vi lämnade Queenstown kände vi oss tvugna att testa en sak... FERGER BURGER!! 
Alltså, denna hamburgare är den absolut, i särklass, överlägset godaste hamburge jag har ätit i heeeeeela mitt liv! Och jag ska erkänna att det faktiskt gör mig hemskt ledsen att veta att jag förmodligen aldrig kommer äta den någon fler gång. 
Den var både gigantisk och så välsmakande att... Nä, alltså jag blir tom på ord. En sak till ska jag bara säga, och det är att om ni någonsin har vägarna förbi Queenstown så gör då er själva en tjänst och köp en (eller flera) av dessa fantastiska hamburgare! FERGER BURGER (glöm inte!) 

Så, trots bristen på extremsporter från vår sida var vi ändå allihopa nöjda med vårt besök och körde vidare mot nästa stopp: Milford Sound. 
Jag var otroligt taggad då detta var en av de platser som jag sett mest fram emot att besöka, därför blev jag hemskt besviken när det inte ens i närheten var så fint och magiskt som jag hade förväntat mig... 
Absolut inte fullt eller någonting men väldigt väldigt långt ifrån vad jag förväntat mig. Kanske för att det inte regnade? Kanske för att vi var där försent = missade alla kajakturer? Kanske för att vi missade någon information och helt enkelt missade upplevelsen? Jag vet inte, men tyvärr var detta det största besvikelsen under hela resan för min del...

...TUR att vi ser så mycket annat fint att det inte egentligen gör så mycket. Lite synd bara men det finns verkligen så mycket fint överallt så jag ska inte klaga. Titta här bara vad vi såg på vägen tillbaka: 
Så himla enkelt men så väldigt fantastiskt fint! 

Sen åkte vi neråt landet och........fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0