Nya Zeeland 3/3

Hej alla! Dags för en snabb uppdatering av allt vi gör. Och snabb ska den bli för snart tar mitt internet slut, sååå let's go! 

Efter turen till mordor styrde vi skutan ner mot putangirua pinnacles, dessa finns också med i filmerna och var kanske en av de coolaste platserna jag besökt någonsin! 

Ser ni ickså ett slott? Det gjorde jag
Ah, ni fattar grejen höga höga väggar av sten och grus. Ni kan tro att jag var rätt för stenras när jag sprang omkring i klyftorna (kunde inte låta bli) 

Där bland alla smala vägar hittade jag en intressant sten och bestämde mig för att låtsas att jag var killen i 127timmar (om ni har sett det? Annars googla om ni undrar för jag har inte tid att förklara just nu)

Sedan åkte vi till rivendell som tyvärr var en liten besvikelse då det bara var en skog... Och trots att det stod förklarat vart allting hade varit var det svårt att förstå då inget stod kvar. 
Eller jo, porten stod kvar! Så det var lite kul. 
Annars var den hör grejen roligast, där det står utmärkt hur långa/korta alla karaktärer är. Har aldrig förstått hur liten frodo faktiskt är förrän jag stod bredvid!... 
...ja, ni ser ju själva (lägg även märke till min brända näsa, har gått under namnet Rudolf fram tills typ idag) 
En hängbro gick vi över också!! Mest läskigt tyckte jag. Superkul tyckte de andra två.
Sedan åkte vi färjan över till sydön och nu tar jag en snabb paus för jag måste på toan (japp, nu fick ni veta det så då slipper ni undra) ses i nästa inlägg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0