Hejdå Nya Zeeland!

Goddag och godmorgon! 
Här sitter vi nu på flygplatsen och väntar på att flyga tillbaka till Australien och solen.... Trodde vi. Men i brisbane (dit vi ska nu) är der cykloner och regn och sånna trevligheter så vi får räkna med konstant regn i en vecka verkar det som.. Nåja. Har ju aldrig sett/upplevt en cyklon innan så det kan ju vara lite spännande? Haha nä. Men what to Do. 

Iallafall, vår tid i nya Zeeland är över för denna gång och det känns lite tråkigt att lämna detta underbara land... Tur att det är fullt möjligt att komma tillbaka om man vill! 



Som sagt så fick jag (vi) krama om Elin och Adam i christchurch och spendera några dagar med dem vilket var hemskt trevligt och mysigt! 

Sen var det dags att ta avsked av allt och alla; sydön, Arvid, Elin, Adam, vår Allan och ja, allt för sen åkte jag och Frida upp till Wellington igen. Där hade vi glädjen och turen att få träffa Elin och Moa under deras enda kväll i Wellington som dessutom råkade vara elins födelsedag. Så det var en kärt återseende som bjöd på mycket roliga samtal. 


Sen har vi fått rocka Wellinton ensamma. Eller nja, vi försöker jobba på det hör med att mingla och vi lyckades ragga till oss en engelsman som var där ensam för att se cricket. Så honom hängde vi med en dag, gick upp på Mt. Victoria och sånt. Det roliga var att på vägen där så råkade vi gå förbi en cricket plan där det engelska landslaget just då tränande. Kul. 

Igår, som var sista dagen passade vi på oss besöka Weta Cave och oboy vilket ställe! Och jag är så så såååååå ledsen att vi inte kom dit tidigare så att vi hann gå rundturen och se ännu mer än det lilla (men ack så grymma) som är gratis att kolla på. Nej, åh, hade så gärna velat gå, men 10min innan stängning är lite sent... Men var hemskt lycklig och glad att vi åkte och fick se det vi faktiskt såg! 

Dessa charmiga herrar hängde utan för
Och alltså de är så sjukt kolossalt fanatiskt väl gjorda att det faktiskt är läskigt att stå och kolla in i ögonen! Hade de gjort något så att ögat hade rört på sig hade jag skrikit, skitit ner mig, skrikit lite mer och samtidigt sprungit för mitt liv tillbaka till Sverige! ..nästan. Men iallafall flera flera gator bort för att hamna i säkerhet haha. 
Men som tur var så förblev de stillastående så vi kunde ta fler bilder:


Frida fick upp ögonen för en av dem
Jag testade hur det skulle kännas att nästan bli trampad på. 
Svar: det var asläskigt för alltså de där ögonen.... Haha 

Sen gick vi in och min haka släpade efter mig för alltså, WOW VAD DE ÄR SKICKLIGA!!!!!! helt helt heeeeelt sinnes! 


Där träffade vi bland annat dessa två. Sen glömde jag att ta fler kort men det var inte så mycket att ta kort på egentligen för grejen är ju att KOLLA på svärden, rustningarna, modellerna Etc och se alla små detaljer och grejer som de har gjort. Helt sjukt så grymma! Aaaaah. What a place. 

Så det var det. Nu är vi alltså på Wellingtons flygplats som är väldigt mysig tycker jag. Hemskt trevlig flygplats, precis som nya Zeeland. Här finns ännu ett av Wetas mästerverk, uppe i taket hänger en gigantisk Gollum. 


Alltså det är ju helt sinnes vad de kan göra! 
Så vi har suttit/hängt/sovit under Gollums bröstvårtor, det är det inte alla som har minsann. Haha

Och här under sitter jag i skrivande stund och funderar på att köpa mig frukost för min mage kurrar rätt ordentligt och min fundering är om jag ska äta subway eller på en av dessa "köpa-mackor-juice-kaffe-och-fika-på-flygplats"-ställena. Hmm... Svåra frågor. Ska kolla priserna och avgöra. Toppen. 

Men, för att avsluta inlägget så vill jag ännu en gång berätta att Nya Zeeland är ett fantastiskt land som faktiskt innehåller det absolut mesta! Eller ja, jag kan i skrivande stund faktiskt inte komma på något som inte finns här. Absolut ett av det vackrast länder jag besökt hittills, om inte DET vackraste. 
Rekommenderas STARKT att resa hit någongång i sitt liv! Så tack för denna tid nya Zeeland! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0