Skönheten och Odjuret

Något som jag har sörjt under rätt många år är att jag aldrig har sett på "Skönheten och Odjuret". En nära vän till mig reagerade rätt starkt när jag berättade det för henne under en konversation om Disney filmer - och jag klandrar henne inte. Det är ju faktiskt näst intill en skandal att jag under mina 19 år i livet aldrig har sett mer än de klipp som visas i trailern på reklamen innan Askungen eller något. Jag kan forfarande höra rösten "Walt Disneys klassiker - Skönheten.. och Odjuret. Nu på VHS" (att alla ord är rätt kan jag ej garantera, men rösten som säger orden är rätt, fast det är svårt att bevisa..) 

SÅ därför tog jag tag i den saken idag och började att se denna film - och jag förstår nu ännu mer den chocken som min vän fick genomlida. HUR I HELA FRIDENS DAR HAR JAG MISSAT DENNA FANTASTISKA FILM?!?!?!? Jag har visserligen 20 minuter kvar att se för jag behövde jobba, men jag tvivlar starkt på att dessa 20 minuter ska göra filmen till ett fiasko. För alltså OJ så bra den är! Jag tror att jag kommer se den igen direkt jag sett klart, och sen en gång till. Jag måste ju ta igen alla år som jag missat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0