Red nose day




Idag är det tydligen "Red nose day". Jag har aldrig hört om det förut, jag hoppas att vi inte har en röd näsa dag i Sverige för det skulle betyda att jag hade missat det helt och då känner jag mig inte särskilt smart. Så iallafall, barnen hade röda näsor idag och det var ju jätte gulligt (Martha är super noga med att den med stor mun är hennes eftersom det är just den näsan som Harry i One Direction har på bilderna, haha) sen ska de tydligen samla in pengar till folk som förlorat deras hem om jag förstod saken rätt och det är ju jätte fint. 

SÅ om jag har förstått denna dagen rätt så går den ut på att man ska ha röda näsor och samla in pengar till folk som har det sämre ställt än sig själv. Det är ju en ganska bra dag isåfall, jag får nog införa den i Sverige (om vi som sagt inte redan har den och jag bara har missat) även fast jag inte riktigt är ett fan utav röda näsor.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0