Kvällstankar

Jag vet inte om det är för att jag är sjuk men jag har ovanligt mycket tankar i mitt huvud just nu känner jag. Det är visserligen inte så ovanligt, de flesta tänker vad jag förstår mer på kvällen så jag är inte ensam. 

De senaste dagarna, veckorna, jag vet faktiskt inte riktigt hur länge det har pågått - det går lite fram och tillbaka, så har jag gått med en större eller mindre klump i hjärtat och även fast jag vet varför så kan jag inte förklara det och det är inte ofta det händer. För ovanlighetens skull så handlar det inte om att jag snart ska åka hem eller något (det har jag visserligen också klumpar för lite då och då) utan det handlar om.. ja, hur ska jag förklara? Kanske skulle jag kalla det en klump efter längtan? Eller drömmar? Önskningar? Hopp? Framtid? Ja, något sånt. Det konstiga är att "klumpen", eller kanske ännu mer känslan, gör mig liksom både glad, rädd, ledsen och förtvilad. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den, vad jag ska göra, tänka, hoppas eller tro, det är därför jag kände att jag skulle försöka skriva av mig det i hopp om att bli lite klokare men det blev ju bara en enda röra så ursäkta för det. 

Här skulle jag vilja fråga de få av er som läser vad ni brukar göra i situationer som dessa eller så, men eftersom jag inte ens lyckats förklara min situation så skippar jag det. 

Jag ska avsluta det här, det blev rörigare än jag tänkte men jag skyller på att jag är sjuk. Jag ska måla naglarna och lägga mig och läsa Harry Potter, har faktiskt lyckats komma en bra bit idag (det var på tiden!) så det finns något positivt med att jag har varit sjuk iallafall! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0