2013-06-19

Idag saknar jag London extra mycket. Eller egentligen kanske inte London egentligen, men jag saknar att vara borta, att inte vara här. Jag saknar att ha mitt egna liv, klara mig själv och göra mina egna saker och inte bry mig så mycket om annat. Det var nästan som meditation att vara borta, jag tänkte inte så mycket på folk och saker om kring mig egentligen, självklart med undantag för mina barn, men annars så tänkte jag bara på mig själv och jag var verkligen "vän" med livet på ett annat sätt än nu. Nu är jag osäker och analyserar allting igen, kanske inte fullt så mycket som innan London men mer än vad jag gjorde i London. 

Konstigt att jag inte lärde eller förändrades mer ändå, jag blev som ändå samma så snart jag kom tillbaka till ursprungsläget. Av detta har jag då lärt mig att Skellefteå är inte min plats på jorden i det långa loppet. Jag ska vara någon annanstans, där jag kan känna samma sak som jag kände i London. 

Så därför saknar jag London just idag. Sen blir det ju inte bättre av att jag saknar mina barn, särskilt Martha just nu, det går i perioder och just nu är jag inne i en riktig "Martha-period". 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.
Jag undrar vilket bolag/företag/organisatör, eller vad det heter, som du "reste" med när du var au pair? :)

Svar: Jag åkte med peek-a-boo. En engelsk au pair organisation som finns i London, De var helt okej, de hjälpte mig mycket innan resan och gav mig en bra familj samt en trygghet att de fanns bakom min ryggen. Väl i London höll de inte alla löften om au pair möten som de lovat, men det var inget som egentligen störde mig. De hjälpte mig med det viktiga och det kändes skönt att ha en organisation bakom sig.
Rebecka Wallgren

2013-07-14 @ 18:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0