Står still och rullar runt

Bloggen står still men i mitt huvud rullar det runt. Jag tror att det finns ett slags band mellan dessa två. Jag har nämligen en massa saker som snurrar runt i mitt huvud i en onaturligt snabb takt. Nu kommer flera av er säkert att tänka att det är massa negativa saker "Håller det på att ta slut med Albin?" "Saknar hon sin familj?" "Har någon dött?" "Har hon fått veta något dåligt?" "Har hon blivit mjölkallergiker?" "Är glassen slut?"  men nej nej nej och åter nej. Så är inte fallet. Det handlar bara om väldigt många olika saker och faktiskt så är ingen egentligen dålig, bara det att det är många. 

Det enda negativa är väl egentligen att det leder till en viss stressad situation i mitt inre och jag känner att jag inte riktigt kan andas lugnt förrän allting är fast spikat och inga skruvar hänger löst (visserligen kan man ju inte riktigt spika fast skruvar, tror jag? men ordspråken gick inte riktigt ihop denna gång. Tyvärr)

Mycket har att göra med min lilla panik att jag "snart" åker hem (snart bara 3,5 månader, herregud!!) vilket är bra på ett sätt för det får mig att vilja utnyttja min sista tid till fullo men det gör mig även stressad över vad som komma skall. Särskilt med sommarjobb. Det här med jobb har aldrig gått särskilt bra för mig som ni kanske har gissat/förstått och nu måste jag hitta mig ett annars är jag körd. I princip. Så ja, en viss stess uppkommer men jag kan ju inte göra så mycket mer än att försöka skriva ett killer-CV och hoppas att någon tänker att "fan, henne ska vi ha!" Tills dess kommer jag nog förbli lite stressad.

Detta gör då att jag glömmer bort bloggen, eller nej jag måste faktiskt rätta till mig själv. Jag glömmer bort att blogga. SÅ ska det vara! För jag tänker hela tiden ut saker jag ska blogga om sedan glömmer jag bort det bland allt annat i min skalle. Nåja, det kunde ju vara värre. Jag kunde ju ha varit mjölkallergiker och inte kunnat äta glass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0