Sista måltiden

Nu har jag ätit (äter) min sista måltid. Fast nej, jag borde omformulera mig - jag äter min sista sockriga måltid. Jag har nämligen bestämt mig att ha godis förbud (även glass, ja) framtills min födelsedag. Möjligen, möjligen ett undantag för när Sofia är här, men annars - inget godis eller glass eller choklad (Yes Linda, you heard me right. I'm not going to eat ice cream or chocolate until the end of April) Anledning? - Jo, jag har insett mer och mer vilket sockerberorende jag har utvecklad under mina månader i Englad och så vill jag inte ha det! Jag vill inte känna att jag måste äta choklad eller något sött varje dag. Det är varken bra för min hälsa eller för min ekonomi. Så därför ska jag ta några månader utan allt sådant, om jag lyckas får jag köpa födelsedags presenter till mig själv, om jag misslyckas så blir jag utan. Och jag är seriös, misslyckas jag så kommer jag inte tillåta mig själv att köpa mig någon present och då kommer jag inte få någon och det kändes ju lite tråkigt. 

Så, nu äter jag min sista glass på två månader och den har aldrig smakat godare... Lycka till mig själv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0