Fredag och Februari

Idag är det fredag och februari. Det låter nästan som ett tv-program tycker jag. Fredag och Februari. Man kan heta Fredag va? Eller har jag drömt det? Sen vet jag att man kan heta April och då kanske man kan heta Februari också. Jag menar, om man kan få ge sitt barn namnet "Hashtag" måste man ju kunna ge sitt barn namnet "Fredag" också. Stackars barn förresten som måste heta Hashtag... "Hej, mitt namn är Hashtag Wallgren" Snyggt.. 

Fredag och februari är det iallafall och det känns bra. Ny månad och helg. Visserligen blir min helg en lugn helg med två barnvakts kvällar (mest troligt) den ena, som ännu inte är hundra procent säker, är inte hos min värdfamilj vilket betyder extra pengar! Så jag hoppas att de behöver mig! Eftersom jobbet jag hade fått inte blev av så känner jag att jag är i behov av pengar mer än normalt för jag hann bli van vid tanken på extra pengar varje vecka. Tur att jag har en snäll värdmamma som hjälper mig så gott hon kan med att se ifall hennes vänner behöver barnvakt eller hjälp med barn eller annat under dagtid. Detta har gjort så att jag mest troligt kommer ta hand om ett extra barn en dag i veckan i 2-3 timmar för en liten summa pengar. Det känns bra och förhoppningsvis ska det gå bra också, och alla pengar är ju pengar även om det bara är 10 pund extra. 

Nog om pengar nu! Jag tycker egentligen inte om att prata pengar men nu råkade det bli så och jag kan inte tycka att det var ett jätte farligt sätt att tala om pengar heller, eller? Hoppas inte det. Nu ska jag städa iallafall, städerskan kommer inte och med en katt som gillar att riva upp blommor (verkar vara ett nytt intresse för henne sedan hon blev dumpad...) så finns det en del att göra. Hörs senare! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0