Död räv

Denna fasansfulla syn möttes jag av när jag drog gardinerna från fönstret...! 

Jag vet att jag klagade på rävarnas ljud för inte allt för länge sedan men att se en död räv bara ligga gör mig fasen ledsen... jag blir även så töntig att jag börjar tänka "undrar vad den dog av...tänk om någon dödade de?" Det ser dock visserligen inte så blodig ut så det ser mer ut som att den fick en hjärtinfarkt och dog ungefär. Men ändå, jätte hemskt att se.. 

Sen leder detta till en annan fråga.. VAD GÖR JAG NU? Jag kan ju inte bara låta den ligga där? Eller? Men jag vet inte vars jag skulle ta den heller, eller ens HUR. Och jag skulle behöva bära den genom huset och tänk ifall den skulle bestämma sig att återuppstå då och Woups så har jag en räv lös i huset och så äter den upp Tilly och... .NEJ, så ska vi inte tänka, men jag bestämmer mig nog för att detta är en uppgift för en man och ska ta upp detta med min värdpappa när han kommer hem. Känns nog säkrast så, för kanske har de en englesk lag som säger att man måste ringa ett zoo (okej, inte ett zoo, men kanske något djursjukhus?) ifall man hittar ett dött djur på sin bakgård. Det är ju inte som hemma där vi bara skulle anordna en 0 budgets begravning ute i skogen på ett mer eller mindre fint ställe med några maskrosor som i bästa fall får pryda graven. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0