Kvällssnack

Jag tycker inte riktigt om kvällar, jag tänker för mycket på kvällen och jag kan inte sluta. Det gör att minsta lilla sak blir väldigt stor. Längtar jag hem bara lite så blir det ett världsproblem och är jag glad för att allting känns bra blir jag ledsen för att jag måste åka hem om 9 månader. Poängen blir att vad som än snurrar i mitt huvud så blir det till något negativt vilket leder till att jag blir ledsen, och oftast utan anledning. Därför tycker jag inte riktigt om kvällar då jag är ensam, vilket innebär varje kväll i London.

Just nu är "problemet" bland annat att jag trivs för bra här, med allting. Familjen, vännerna allt och tanken på att behöva lämna detta om 9 månader känns fruktansvärt.. Men det är bra, för som jag har sagt förr så är jag glad att jag måste fara hem efter ett år eftersom att jag har skola att slutföra, hade jag inte haft det hade jag förmodligen hittat en anledning att stanna här för jag trivs så bra men då hade jag inte testat att bo någon annanstans, vilket jag vill göra. Jag älskar London och kanske är det här jag kommer hamna i framtiden, vem vet, men jag vill testa bo på andra ställen innan jag bestämmer mig och hade jag inte haft en anledning att lämna London hade jag nog inte testat något nytt. Tur att det iallafall finns människor i Skellefteå som jag saknar, om än staden i sig inte har så mycket att erbjuda mer än minnen. För självklart saknar jag min familj och mina vänner hemma, det går det inte en dag utan att jag gör men jag vet att jag får träffa dem igen, när jag lämnar London vet jag inte om jag någonsin kommer träffa alla igen, för de är alla utspridda över hela europa.. Men nu ska jag inte tänka på det. Jag har 9 månader kvar och det är ju bättre att jag känner att jag kommer sakna allting istället för att längta hem.

In every life we have some trubble but when you worry you make it dubble, don't worry be happyLyssnade på den låten någon gång i somras när jag gick runt med tankar som dessa och den meningen fastnade i mitt huvud. Det har blivit lite av ett nytt motto för mig här, och faktiskt så stämmer det väldigt mycket. Jag har inte tid att gå runt och oroa mig för massa saker, jag vill bara vara glad och leva livet och det är vad jag gör. Nu ska jag sova, tack att jag fick dela lite av mina tankar med er! Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0