Idag pysslade vi lite..


Idag pysslade vi (dem) lite efter skolan. Jag hjälpte mest bara till lite då och då när de inte hittade/nådde saker men det var kul att kolla på också! Jag förstår mer och mer vissa saker som mamma sa till oss när vi var små som jag inte förstod då. Det är väldigt roligt när jag berättar det för mamma nu, det tror jag hon tycker också, det skulle jag göra. Till exempel så förstod jag aldrig riktigt hur mamma kunde vara irriterad på oss när vi inte städade bort efter att vi hade t ex pysslat, men samtidigt sa hon att hon tyckte om det för att det visade att vi hade gjort något. Det var för min unga hjärna svårt att förstå, nu förstår jag precis vad hon menar. Det är jätte irriterade att de inte kan plocka undan efter sig, men samtidigt så är det kul för det betyder att de har gjort något kreativt och inte bara suttit framför TVn hela dagen. Detta förstår jag nu, 10 år senare. Bättre sent än aldrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0