Engelsk "hemma"fest - CHECK!

Nu har jag alltså varit på min första engelska "hemma"fest. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men hemmafest stämmer nog ändå bäst in även fast det var i en lokal och inte ett hem. Jättefint ställe iallafall bredvid floden och så, det ända tråkiga var att tåg och tunnelbanor slutade gå klockan 12 så det var tur att jag hittade en buss som kunde ta mig hem! 

Det var en bra kväll iallafall, kortare än jag önskat men så kan det bli ibland när man inte får hyra lokalen hur länge som helst (eller vad det nu var för anledning till att alla var tvugna att fara) Innan jag kom in funderade jag verkligen stenhårt på att bara skita i allt och fara hem igen för det kändes verkligen sååå pinsamt! Så pinsamt! Men tack och lov så kom Tom och mötte mig och gav mig något att dricka och presenterade mig för alla andra sen flöt det på rätt bra och alla var trevliga, även fast det märktes (eller iallafall kändes) väldigt tydligt att jag inte riktigt hörde dit, jag menar alla andra kände ju som varandra från förr och sen kom jag? Aja, de sa att det var kul att jag var där iallafall och det var ju skönt att höra! Synd bara att typ alla ska börja universitet typ i oktober överallt i England utom i London så jag fick inte engentligen några nya vänner att hänga mer här... nåja, läget kunde vara värre!

Det var iallafall kul att byta ut klubbarna mot en liten lokal, kändes nästan som hemma, men bara nästan, och det var som en trevlig känsla. Inga bilder togs dock tyvärr, det kändes aldrig riktigt passade att slänga fram en kamera, tyvärr. Så ni får klara er utan bilder denna gång och nu ska jag ta och sova innan jag börjar svamla för jag känner att det skulle kunna hända om jag inte avslutar snarast så, Godnatt! 

Påtal om Jonas (i förra inlägget) så ringde jag faktiskt honom ikväll av någon anledning och han svarade! Hallelujah! Kan inte minnas när jag senast var så glad att höra min broders röst och det är ju kul att vara glad så det var ett bra beslut att ringa. Hur jag nu riktigt kom på den iden.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0