Choklad vs Marmelad

Idag var det nog bland de bättre gångerna som jag godnattat barnen, även om det blev senare än tänkt för de var så mysiga så jag kunde inte riktigt säga godnatt... hehe. Vi hade myst ihop oss alla tre i Marthas säng och läste två av mina favorit böcker här och sedan började vi prata om vad vi ville bli när vi blev stora. När Martha sa att hon ville bli popstjärna kände jag att jag behövde erkänna att jag också ville det när jag var mindre. Detta i sin tur ledde till att jag fick sjunga alla mina idiotiska sånger som jag skrev på den tiden (om lösmustacher och allt annat trams..) Så först fick jag sjunga på svenska (de verkar tycka det är jätte kul med svenska eftersom att de alltid ber mig säga något på svenska) och sedan sjunga det på engelska... 
 
Alltså det här med att översätta har aldrig varit min starka sida.. Men jag gör tappra försök och deras favorit blev choklad låten då de skrattade ordentligt efter att jag sjungit den på engelska "Chocolate is nice, very very nice. But not marmalade. Booh for marmalade! Hurray for chocolate!" Men jag förstår dem. För sånna idiotiska låttexter kan man ju faktiskt inte annat än skratta åt. Haha... choklad är bättre än marmelad, snacka om rörande! *snyft*

Kommentarer
Postat av: Amanda

Älskar det där gamla kassettbandet!! Vi älskar publiken!!

2012-10-04 @ 23:34:42
URL: http://frokenkoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0