Jobbig sanning..

När jag vaknade efter att ha sovit sött i en timme så kände jag mig piggare men kände mig även febrig (gör fortfarande..) Detta gjorde mig mycket ledsen då jag redan har varit förkyld i över en månad och hostan visar inga teckan på att försvinna... Så om jag dessutom ska behöva få feber nu blir det verkligen inte bra. 

Därför tog jag, mot min vilja, beslutet att jag nog inte borde träna idag utan bara ta det lugnt och vila. För det slog mig att kanske finns det en anledning att jag inte blir frisk för jag vilar ju aldrig. För eftersom jag har ett jobb som jag inte kan ta ledigt ifrån så jobbar jag ju oavsett om jag är förkyld. Hade jag varit hemma och gått skola hade jag sjukanmält mig när förkylningen var som värst och därav blivit av med den snabbare. Så nu när jag inte kan det måste jag ju göra det bästa jag kan för att låta kroppen bli frisk och jag tror inte att det är ett bra idé att fara och gymma då. Eller? Har jag helt fel? Det känns nämligen som att jag dessutom är hört att om man tränar för mycket, eller typ för "hårt", under förkylning så kan det skada hjärtat eller något sånt? Det kanske är helt fel, men jag vill inte ta risken.

Så idag vilar jag och hoppas att jag kan få må bättre imorgon och kanske träna då istället!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du tänker nog alldeles rätt! Gör det mysigt och vila ordentligt!

2012-11-06 @ 16:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0