Det finns hopp för mig!

Hallelujah! Det finns hopp! Man kan vara snygg om än man har fula tummar! Hurra hurra hurra!

Haha, nä men seriöst. Skönt att veta att jag inte är ensam med att ha fula missbildade tummar (för ja, jag har precis likadana tummar) Hoppas detta kan få mig att acceptera det lite mer. Fast det tror jag egentligen inte, men lite kul var det men jag kommer fortsätta försöka gömma och forma mina händer på alla möjliga sätt för att så gott som möjligt dölja mina tummar. De är bara lite charmiga ibland, då kan jag skratta åt dem, men oftast inte. Iallafall, jag läste lite "kul" fakta om tummar som mina och fick veta en del intressant... 

"Having your thumb in the form of a club, which is called
brachydactyly – type D (BDD), which is a minor affliction that can be found in 1 out of every 1,000 people" (Wow! jag är ganska speciell!)

"A clubbed thumb is usually nothing to worry about!" (Åh, skönt att höra! Då slipper jag gå och vara rädd att den ska fortsätta växa och bli ännu större tills jag tillslut går med två trädstammar till tummar. Haha!)

Kul, då vet ni det. Jag har missbildade tummar som bara en person av tusen har, det betyder att jag har ca 800 tummkompisar i London (visst?) i Skellefteå har jag hittat två tror jag. Det är ju ganska mycket om man tänker på hur litet Skellefteå är... det kanske har med inaveln att göra? Haha... ha... ha... okej, jag skojas. Nog om tummar, nu ska jag hämta barnen! 

(svårt att ta en bra bild, det gör ju ont att vrida på händerna så mycket..)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag har likadan och har försökt att gömma dem hela livet skönt att höra att jag inte är ensam

2014-12-01 @ 21:50:32
Postat av: Anonym

Hej jag har likadan och har försökt att gömma dem hela livet skönt att höra att jag inte är ensam

2014-12-01 @ 21:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0