Ut i regnet (igen)

Dock verkar det som att det har slutat regna såg jag just, skönt! Regn är ju mysigt och kul förutom när man inte vill bli blöt. Jag menar, det är ju rätt mysigt att sitta inne och göra vad som helst egentligen och höra regnet ute och känna hur skönt det är att vara inomhus. Sen kan det ju vara jätte kul också, när man vill bli blöt och springer ut som ett cp och kommer inte in förrän man är genomblöt. Men nu vill jag inte bli blöt så jag hoppas för guds skull att det har regnat klart för idag!! 

Jag ska iallafall in till stan ett tag och sedan vidare till Jesper och sen får vi se. Skulle egentligen ha haft picknick med klassen typ men pga av vädret så blev ju inte det av. Dumma regn! Idag tycker jag inte om dig! 


Kommentarer
Postat av: SV:Sandra

Hej Rebecka!

Vad roligt att du bestämt dig för att åka som au pair!

Mitt bästa tips är att packa alla sorters kläder, vädret ändras från kallt till varmt på några minuter. Till skillnad från Sverige så tycker jag luften är en aning mer fuktig i England. På vintern kryper det in i skinnet och på sommaren känns det nästan tropiskt.

Jag vet inte riktigt hur du kan träffa folk, men en bra idé är att börja på något gym eller ta en Engleska kurs när du kommer dit.

Jag har en kompis som är au pair i London, Caroline heter hon, här är hennes e-mail adress: [email protected]

Mvh

Sandra

2012-06-06 @ 19:39:44
URL: http://aupairintheuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0