The selfish giant!


Helt urusla bilder... men ändå bilder. Var verkligen jätte mysigt och trevligt och kul att se (även fast jag blev väldigt chockad över att de serverade pimm's mitt på skolgården, för er som inte vet är det en typisk somrig dricka i england som innehåller alkohol, så det serverades alltså alkohol mitt på skolgården på en skola med barn i åldrarn 4-9 år. Det tar ett tag att riktigt komma in i den engelska vardagen, hehe) Lång parantes, ursäkta, men jag gillar dem! 

Pjäsen handlade iallafall om några barn som ville leka på jättens gård men de fick de inte för jätten. Så jätten ringde "Jack the builder" istället för "Bob the builder" (ni vet barnbrogrammet) efter som att Bob var soo last year (eller nåt sånt) Så Jack byggde en hög mur runt gården så barnen inte kunde ta sig in. Då kom vinter älvorna (eller vad de nu var) och gjorde så att det blev vinter hela tiden på gården och det tyckte inte jätten om. Sen lyckades barnen ta sig in och då blev det vår, då blev jätten glad och rev muren och lät barnen leka där hur mycket de ville. 

Det roligaste var när Jack (som då agerade berättare) sa att ett av barnen blev så glad att han kramade jätten och gav honom en puss, för då skrek tjejen som spelade jätten: Neeeeeej! 

Okej, blev inte lika kul när jag skrev det, men det var jätte kul! Nu blev detta ett långt inlägg som har tagit samanlagt typ tre timmar att skriva eftersom att jag behövt pausa lite nu och då... hehe. Woups. Ska sova nu iallafall, har sovmorgon imorgon och det känns bättre än bäst!!! Godnatt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0