School faith

Tänkte slänga in ett inlägg innan jag for men det hann jag inte med. Var iallafall helt underbart att fara på den där skolmarknaden (eller vad man ska kalla den, var mer som stadsfesten fast utan karusellerna och artisterna, men ja) Tog lite bilder iallafall så ni får se vad jag har gjort denna lördagseftermiddag. 


Längs med vägen in på skolgården hängde en massa flaggor (för det var ju självklart os-tema) och däribland fanns ju såklart Sveriges flagga. 
Såhär såg det ut när man kom in på skolgården. Galet mycket folk alltså! 
Joe kastade prick och vann godis.
Vi fick se en traditionell engelsk maypole dans framför av massa söta barn som inte kan ha varit mycket äldre än 6 år! Riktigt duktiga!
I den englska maypole dansen springer man tydligen runt med trådar, lite annars från den svenska. 
I slutet dansade det med snörerna så att det blev en fläta längs pålen. Jätte coolt!!!

Kit och Martha i hoppbrogen. Så himla lyckliga! 
Martha testade att surfa och klarade sig riktigt bra!! (vilket även Joe och Kit gjorde. Stolt :') hehe )
Vi åt glass i solen, men vissa har tydligen hellre glassen utanför munnen än inuti... haha gullunge! 
Mot slutet satte alla sig runt cricket planen för att vänta på att få veta vilka som hade vunnit priser i någon tävling. Här kan vi snacka att de har lagt ner pengar på att berätta vilka som vinner... 
...för innan vi fick fick veta kom det en helikopter där det hoppade ut inte en, inte två, inte tre utan fyra fallskärmshoppare som skulle meddela vinnarna! Såg rent brutalt ut när man ser en helikopter högt upp i luften och sen ser hur det faller ut en människa och bara ser den falla mot en säker död... tills man ser fallskärmen komma fram. 

Sen landade de på cricket planen. Som ni kan se så hade de typ rökbomber eller vad det nu är på fötterna, har ingen aning om varför men lite coolt var det när det svävade genom luften. En kille hade dock storbritanniens flagga på fötterna, det var också coolt. 
Här ser man dock röken rätt dåligt... men fallskärmen ser man bra! 
Sen fick alla barnen springa fram och hämta alla överblivna lotter (för lotterna låg på marken sen fick fallskärmshopparna gå och plocka varsinn vinnare så resten fick barnen ta) sen fick de nog även peta lite på fallskärmarna och fallskärms hopparna också skulle jag tro. 

Verkligen ett bra sätt att spendera en solig eftermiddag på. Vet inte varför men när vi satt och kollade på fallskärmshopparna så kände jag mig som så lycklig, alltså nästan så att jag ville gråta glädje tårar. Fattar inte varför, men jag känner hellre att jag vill gråta av glädje än att gråta av sorg. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0