Framme!

Nu är jag framme och med Joes hjälp har jag nu fått internet i min dator igen (tänk, jag fick hjälp av en nioåring..) Jag lever iallafall men är inte långt ifrån död. Efter att ha stigit upp halv fem och rest halva dagen och sedan åkt runt i London och plockat upp barn, kollat på simträningar och lekt lite så är jag så slut att jag snart somnar på tangentbordet men jag tänker hålla mig vaken för jag vill hinna prata med min mamma. 


Här började min resa, på falmark med stora krokodiltårar trillandes ur mina ögon. Kunde knappt vända mig om för att vinka till mamma och Albin, det blev för mycket. Tur att Frida och Sandra skulle med samma flyg så jag kunde få mig en tröstande kram. Tårarna fortsatte dock falla under hela flygresan, kände mig minst sagt attraktiv.
Fick dock hålla inne tårarna när jag såg detta, gick inte att fånga på bild men det var sååååå fint. Jag kunde inte se vad som var himmel och vad som var hav! 
Sen hände typ det coolaste. Haha okej, coolaste idag typ. Vi träffade Camilla från big brother. Det ända som inte var kul var att jag såg ut som en bajskorv (ursäkta) och hon såg fasen photoshopad (?) ut!! Kul iallafall.
Min säng, och ja, egentligen hela mitt rum för det är inte så stort (men fint!) Ska dock bara bo i detta rum över sommaren typ för de ska bygga en helt ny våning på huset och där kommer jag att få ett nytt rum plus en egen toa. Skönt och lyxigt, samt att jag inte kommer behöva tänka på träning eftersom att jag kommer ha tre trappor att springa uppför, allternativt fyra ifall jag ska till köket. Höghus!
Lite fina blommor pryder hyllan över min öppna spis (som dock inte ser så fungerande ut)
Sen har vi det. Mitt underbara gigantiska fönster!!!
Och utsikten över gården. Hur mysig som helst och luktar blommor. Hihi. 

Så, det var allt. Har det jätte bra (än så länge) men har svårt att riktigt förstå att det här kommer vara mitt hem och barnen som mina syskon. Tror inte jag kommer förstå det på ett tag. Men det känns bra iallafall och jag trivs. Särskilt sen barnen började våga prata med mig. 

JUSTJA! Jag skulle ju återkomma med resultatet av presenterna. Resultat av presenter:

- Barnen blev mina vänner!

Haha, okej nä men innan hade det varit jätte blyga och kunde knappt säga mitt namn och jag var så trött att jag inte orkade försöka prata med dom typ. Men sen tog jag fram presenterna och alla blev jätte glada och vi satte oss och spelade bamsememory medans vi mumsade i oss ahlgrens bilar. Kände en lättnad över att ha nuddat vid deras hjärtan (haha) nä men allvar, om inte presenterna hade funnits hade jag inte varit riktigt lika glad som nu. 

Så ett tips till andra som ska vara au pairer nångång i livet är presenter. Nu ska jag sova, Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser jättefint ut! Vilken härlig trädgård!

2012-06-13 @ 22:22:27
Postat av: Anette

Fick tips om en blogg värd att läsas :) Lycka till med allt! Så spännande! Ha det bäst!

Kram från Anette

2012-06-13 @ 22:45:39
Postat av: Amanda

Ser helt fantastiskt ut! sov gott nu! skickar pussar och kramar

Svar: Visst gör det! Helt underbart! hoppas allt är bra med dig pussssssss
Rebecka Wallgren

2012-06-13 @ 23:17:14
URL: http://frokenkoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0