Björnen sover

Det blev ingen park, det blev gården och efter att ha varit oense (?) om vad vi skulle leka så föreslog jag att vi skulle leka den svenska leken "Björnen sover". De blev genast jätte intresserade. Jag blev genast jätte nervös för jag kom på att man sjunger ju på svenska... men det gick utmärkt. Jag improviserade ihop en översatt version av björnen sover sången och sedan lekte vi. Skönt med en lek som vi alla tyckte om och som det dessutom inte gör något om man blir tagen i = att alla är glada. Jag var gladast när de sjöng sången själva, åh så duktiga, jag har lärt dem väl :') 


Här är min engelska version ifall ni skulle behöva leka den med några engelska barn någongång: 

The bear is sleeping, the bear is sleeping, sleeping all day long
He will never hurt you, if you don't disturb him 
But you can not, but you can not ever trust HIM!!! 


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bravo!

2012-06-28 @ 20:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0