Julafton!

Nu har klockan passerat tolv så God Jul på er! Fast, som jag säger typ varje år så tycker jag inte riktigt att det räknas som julafton förrän jag somnat och sedan vaknat igen, Likadant på födelsedagar. Nyårsafton är enda gången som det funkar. 

Min sista dag innan julafton har jag spenderat med att först vakna med Albin och sedan sova mer eller mindre hela dagen (helt sjukt vad trött jag har varit idag alltså!) tills min farbror kom över för att äta dopp i grytan, ingen favorit för mina smaklökar så jag åt mackor och potatisburgare istället. Det där med julmat är inte riktigt min grej, det är likadant när vi ska äta gröt. Alla andra sitter och äter risgrynsgröt och jag får ensam äta havregrynsgröt. Vi tog alltid med havregryn speciellt för mig när vi var på grötfester när jag var liten minns jag tydligt. Tur att havregrynsgröt finns, för risgrynsgröt tycker jag verkligen inte om!! 

Efter att middagen var avklarad så kom Jesper snällt till Bergsbyn och hämtade mig sedan har jag varit med han, Jesper, Richard och senare även Fredrik en stund. Vi började med att sova lite och sedan såg vi Taken 2 som var bra! 

När jag kom hem övervägde jag först att springa ut och leka i snön med Jonas och Gustaf men ändrade mig och såg istället Pelle Svanslös med mamma och pappa och sedan Klappjakten med David och senare Jonas när jag lekt klart. Under tiden passade jag även på att måla naglarna så nu är även de redo för julafton imorgon! 


Efter att jag har skrivit detta känner jag ändå att jag lyckats åstakomma rätt mycket idag ändå, och det är ju skönt. Nu ska jag sova, för precis som människor gjorde förr i tiden så ska jag upp i ottan för att duscha och sånt och sedan följa med min mor till hennes jobb för att hjälpa till att koka massa glögg (eller något) och sedan ska jag få se Sofie spela julängel, det ska bli kul! Sen är det dags att slå oss samman med min släkt. Åh tänk att det är julafton imorgon! Jag kan inte förstå det.. 
Måttligt taggade barn förra julen... hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0