In Sweden we call it "a kick"


Idag höll jag nästan på att säga som käre gamle Stig-Helmer. Barnen frågade mig nämligen i morse ifall barnen i Sverige åker släde till skolan (hehe) och jag svarade nej men att vi hade en annan sak som vissa barn åker på till skolan. Det var då alltså en spark jag pratade om, men hur enkelt är det att förklara egentligen? och det är faktiskt helt sant att jag höll på att säga "a kick" men sen tänkte jag på Stig-Helmer och insåg att det inte var rätt sätt att förklara det på. 

Istället sa jag något i stil med att det var en stol på skenor och så sparkade man sig fram ungefär som de gör på deras sparkcyklar. Vet inte hur mycket det förstod, de hummade (?) iallafall och jag lovade att ta bilder på en spark när jag är hemma så jag kan visa dem. Det är mycket jag har lovat att ta kort på, men det är ju kul att de vill se! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0