I think I wanna marry you


Ibland får jag för mig att kolla på bröllop/förlovnings videor på youtube bara för att de är så kul och fina. Längtar så tills den dagen jag gifter mig även om det lär dröja några år innan det känns aktuellt! (dock ville jag säga till min mormor att jag skulle gifta mig i sommar då hon sa "det vore ju kul om jag skulle få vara med då du gifter dig" men jag hoppas istället att min mormor lever tills min dag är kommen) Det är som så fint att kolla på tycker jag, liksom att se hur så många människor har hittat någon som de vill spendera sitt liv med och hur alla väljer att visa det på olika sätt. Riktigt fint. Åh. 

Men tänk så hemskt ändå, att fria till någon. TÄNK om personen skulle säga nej?? Jag menar killen här uppe, tänk om tjejen skulle ba "eeh, nä?" efter att han gjort värsta ansträngingen. Jobbigt för honom. Fast ingen skulle nog kunna säga nej efter att han dansat och dessutom med alla människor runt om. Inte jag iallafall. Hade nog hellre sagt ja och berättat när vi blev ensamma att jag nog egentligen inte ville, då hade han inte behövt se helt misslyckad ut framför allt folk. Undrar hur ofta det händer egentligen? Att folk säger nej? Tänk så nervöst... jag skulle nog varken kunna äta, sova eller andas...

Tur att jag är tjej så jag slipper fundera på sånt och bara bli överraskad och säga "Ja". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0