Hej igen!

Oj, nu var det verkligen ett tag sedan. Kom hem igårkväll och har glömt att skriva sedan dess, ursäkta! Tänkt ade jag skulle summera (?) dessa dagar lite snabbt nu innan jag somnar: 

F R E D A G : Kvällen blev inte riktigt lika bra som förväntad. Började på topp för att sedan sakta men säkert dala neråt så jag bestämde mig för att åka hem och sova vilket var lättare sagt än gjort då nykeln var lämnad i låset på insidan = att jag inte kunde ta mig in. Inte kunde jag heller få tag i någon att sova hos så jag spenderade helt enkelt min natt med att hitta något ställe i Marylebone (där tågstationen låg) som var öppet som jag kunde sitta på och vänta ut nattens timmar. Jag hittade ett internet café där jag bosatte mig de resterande 3 timmarna innan jag gick till tåget. 

L Ö R D A G : Tog första tåget (klockan 7) till Birmingham och passade på att ta igen förlorad sömn under de två timmarna på tåget. Möttes sedan av Rebecka som visade mig runt i staden, blev lite shoppning och lite mat innan vi sedan for och såg på det susar i säven. Vilket var väldigt kul eftersom att vi båda var med i den när den spelade i Skellefteå! Sen for vi hem till hennes hus och åt tacos, pepparkakor och lussebullar (inte på samma gång) innan vi somnade sött. 

S Ö N D A G : Vi vaknade och åt skogaholmslimpa och varmchoklad till frukost. Limpan hade Rebecka köpt på den svenska julmarknaden och fryst in så att vi skulle kunna äta den när jag var där. Vi for sedan, tillsammans med hennes värdfamilj, och åt lunch på en indisk restaurang eftersom att värdmamman fyller år på tisdag och Rebecka på onsdag, så det var gott och väldigt trevligt och dessutom väldig kul att få spendera lite tid med hennes engelska familj. Väl tillbaka i huset så tog vi en promenad runt området där hon bor innan det var dags för mig att ta tåget hem igen. Väl tillbaka i London så bestämde jag mig att promenera från Marylebone till Hyde Park (!!!!!!) eller, jag bestämde det under tiden som jag gick eller något för mina ben ville inte stanna. Detta gjorde att jag fick besöka Winter Wonderland lite snabbt, vilket var kul eftersom att det inte blivit av ännu. Visserligen blev det bara en promenad igenom men bättre än ingenting! 

M Å N D A G : Vaknade tidigt och städade huset, har haft resten av dagen ledigt så jag promenerade lite i London med Sara som letade jobb och tog sedan bussen till Clapham för att möta upp Joana för lunch och lite prat och sedan lite små shoppning innan jag tog bussen till cp gatan för ännu lite mer små shopping. Klockan halv 6 var det dags att jobba igen och det har sett ut som vanligt, dvs hjälpa till med maten samt leka med barnen och lägga dem i säng. Målade även min värdmammas naglar lite juliga innan jag sedan pratade med min egna mamma på skype och nu har jag sett i kapp lite julkalendrar och nu ska jag sova sött för att vakna pigg och utvilad för ännu en arbetsdag och en dag närmare tills att jag får åka hem! 

Pjuh, det var det. Nu är ni alla updaterade om vad som pågått i mitt liv när jag inte har skrivit här. Dvs om ni har orkat läsa allting. Det är upp till er! Nu ska jag sova, Godnatt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0