Picknick


Vi for som sagt på picknick idag så vi gjorde några mackor, stekte lite pannkakor/plättar och packade ner allt och for till parken och slog oss ner vid ett picknick bord. Dock hann vi bara äta upp allt innan regnet bestämde sig för att ösa ner! Vi ställde oss under ett träd ett tag för att vänta ut det värsta och skyndade oss sedan hem för att leka där istället. 

Nu har jag tagit en paus ifrån allt lekande medan de bygger en koja. Tycker inte egenligen om när de leker så att det stökas ner för mycket men om de är i sina rum tyckte jag att det kändes okej ändå. Eftersom att jag har fått instruktionerna att se till att hålla huset så rent som möjligt så är det ju inte så konstigt att jag inte stöttar de lekarna. Inte bara för att jag (oftast) måste plocka bort sen men också för att det blir "fel" som.. 
 
Typ som om jag hade fått instruktionerna att måla ett hus rött, sen målar jag det grönt och målar sedan rött ovanpå. Okej konstigt liknelse men ni kanske förstår på ett ungefär iallafall? 
 
Men i deras rum känns det som sagt okej, där är det ju ändå tänkt att man ska få leka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0