Dags att sova..

Filmen var bra tyckte jag! Dock lite för "tvärt" slut för min smak. Jag hatar när det känns som att slutet är för snabbt och liksom för... avklippt, eller typ avkortat. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara men kanske förstår ni ändå? Det finns två sätt som detta kan ske på enligt mig: 

1. Slutet känns (som i detta fall) bara som att det kom för tidigt eller som att jag inte riktigt har fått se allt jag vill ha hunnit se för att det ska kännas okej för filmen att sluta. I vissa fall är det kul när man får tänka själv vad som händer sen och att det inte riktigt finns en tydlig framtid efter slutet. Men i detta fall hade jag gärna velat veta lite mer.. 
 
2. Som att de stressar igenom slutet. Så kan det ibland kännas genom hela filmen men oftast tycker jag att slutet känns extra mycket. Senast jag fick den känslan var sista avsnittet av One tree hill. Tyckte som att de stressade igenom hela avsnittet, lite som att de kom på att "Shit vi har bara ett avsnitt kvar men vi måste ju hinna med det här och det här och det här och det här..." och då kändes det bara stressigt och den känslan är inte heller särskilt kul tycker jag. 
 
Så, men detta sagt känner jag att det är dags att gå och lägga mig. Jag börjar ju trots allt jobba imorgon, om än det är en rätt lugn dag med en möjlig sovmorgon (om inte Martha och Joe är för trötta typ) sedan bara tvätt på dagen för att sedan vara barnvakt från klockan fem. Känns helt okej så det blir nog bra! Godnatt på er nu iallafall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0