Onödig morgon

För det första så försov både jag och mamma oss så en minut i åtta kommer mamma i rusande i mitt rum och skriker "vi har försovit oss!". Min buss hade redan gått så drömmen om att hinna med den var bara att kyssa adjö. Tack och lov så erbjöd sig mamma att hinna skjutsa mig. Så på knappt 10 minuter han jag vakna, dölja de viktigaste sakvankerna i mitt ansikte och slutligen sätta mig i bilen. Så fem minuter i halv nio vandrade jag in i skolan och njöt av att ha hunnit i tid...

Men det jag inte visste var att vi inte hade någon lektion. Den enda lektionen jag hade på hela dagen och den sista lektionen på hela terminen var inställd!!! Jag hade alltså haft jullov redan igår och hade inte ens behövt gå upp när jag försovde mig. Jag hade inte behövt någonting. Morrr alltså! Men men, jag har jullov och det stör mig inte alls. Sen låg det en gullig överraskning på kudden när jag kom hem och då är det svårt att inte le. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0