Julgodis dags!

Har just kommit hem från en liten runda på stan med Sofia. Med mig hem följde någon slags tomtepyjamas (?) Inget skämt! Och anledningen att jag spenderade hela 50 rikstaler på detta är att jag hoppas att tröjan, som jag tyckte hade fin färg trots allt, ska gå att använda på julafton på något vis som jag ännu inte riktigt har klurat ut... 

Jag tyckte nämligen att det kändes jobbigt att lägga ut en förmögenhet på något som jag ändå bara ska använda kanske en gång och dessutom inför min närmaste släkt som jag annars gärna visar mig så ful som möjligt för. Men jul är jul och då vill man ändå vara liiite fin. Så jag håller tummarna för tomtepyjamas tröjan! 

Och påtal om min närmaste släkt (dvs mina kusiner) så är dom påväg hit just i denna stund. För enligt traditionen så ska vi baka julgodis tillsammans iår igen. Åååååh myyysssiipyyyysi. Mindre mysigt är att vi äter risgrynsgröt också, vilket jag verkligen hatar! avskyr! ogillar! ja, ni fattar. Jag tycker inte om risgryns gröt, alls! Tur att jag får special kost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0