sanningen om mina uttryk

Jag har på senare dar börjat märka att mina sätt att uttrycka/förklara saker inte ofta är helt korrekta.
Jag skrev tillexempel senast idag "Det är inte nära förrän haren är skjuten" en prima blandning mellan uttrycken "ropa inte hej förrän vargen (eller vilket djur det nu är) är skjuten" och "nära skjuter ingen hare" Ni ser ju själva.

Hittade nu en sak jag skrivit för inte allt för länge sen "Djupaste gratulationer!" kan man säga så? eller kan och kan, klart man kan. Men säger man så rent på riktigt? jag vet inte.
Har iallafall ägnat lite tid till att fundera på detta och kommit  fram till just det jag skriver att mina uttryck inte alltid är korrekta, men sån är jag.
-Deal with it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0