PLUGGNING ALÁ REBBOU

Alltså det är ju så att jag sitter kvar vid böckerna och, pluggar om man vill kalla det det. Men jag skriver låtar om det jag ska lära mig. Tänkte egentligen filma mig själv och visa hur jag ser ut i skrivande/sjungade stund halv 3 på natten, men insåg att jag kommer ångra det. Hm, kanske bara min röst så kan ingen bevisa att det är jag... hm. Får se. Men tills vidare ger jag er Musiken och Texten så ni kan lära er om Vad liv är. Sen ska jag ta tag i nästa låt, jag kommer att ha fixat mig ett eget album innan natten är slut.



Namn: Vad är liv  Musik: Beep - Pussycat dolls  Text: Rebecka

refräng:
Tänk att liv består av enheter, celler...BEEP
De kan föröka sigm nya föds gamla dör...BEEP
behöver energi så de inte dör...BEEP
sol eller mat? beror på växt eller djur..BEEP
andas gör dom klart...BEEP
behöver syre, smart!...BEEP
behöver byggnadmatrial så det växer bra...BEEP
röra sig kan dom om så bara lite grann...BEEP
(hahaha)

vers 1:
allt liv hör ihop, för dom kräver samma sak.
kan föröka sig, ja det kan dom (haha)
alla har dom DNA som för gener vidare mellan generationerna (hahaha)
energi, behöver dom, växterna, änvänder soleen..
..som energikälla för att tillverka socker, så kallat fotosyntes, och djuren äter energirik mat.

ref:
tänk att liv består...

vers 2:
förbränna energin måste ske men hur då?
jo till det behövs syre som, sätter igång förbränningen
det är viktigt, men det finns dock växter som klarar sig utan luft.
för de har bakterier som kan fixa energi ut en kemisk reaktion
uppbyggnad, är också, nåt viktigt, för att leva.
växter använder vatten, koldioxid och och mineralämnen
som sina byggstenar och djurens stenar kommer från födan

ref:
tänk att liv består.. 

stick:
ooo, att röra sig kan aaallt liv,
om så bara lite graaaann
växterna kan ju vrida sig,
vrida sig mot solen
liiiiiiiiv

ref x2:
tänk att liv består... 

the end! 


VOLIA!!! Hur kul tror ni inte jag har på en skala, det är typ det smartaste jag kommit på någonsin, att göra en låt av hela skiten, shit vad mycket roligare allt blev! Nu ska jag bara skriva nästa. Bara att rulla vidare, det här ska nog gå bra tror jag! Keep going!

Kommentarer
Postat av: Aleeex

HAHAHHAHAAH, asså du måste ju vara den smartaste personen i hela världen rebbbou!

Fettt bra! ;)

2010-12-14 @ 12:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0