den 13 december 2009...

...gick jag upp tidigt, riktigt tidigt!
Varför gick jag upp så tidigt för...? Jo, jag hade bestämt mig för att vara världens gulligaste granne och vad tror ni jag gjorde..? Jag lekte Lucia.
(ja, jag vet att jag ser ut som 12 år, men det var faktiskt inte meningen att någon skulle få se mig i detta skick)

Iallafall så gick jag runt som ett tap med julmusik spelande och la påsar med kort från "lucia" i folks postlådor och kände mig som en god medmänniska och världens bästa granne (även om jag gick till mina icke grannar också, menmen) För tänk er att ni hittar en påse med pepparkakor, polkagrisar, skumtomtar och madarinen från lucia på morgonen, det vore inte precis så att man skulle hata denna lucia, eller? oavsett om man inte gillar något som ligger i påsen så kan man ju gilla tanken. 
Jag skulle iallafall gilla om jag fick något sånt från lucia. 

Så då kände jag mig gullig, snäll och..lite (mycket) tapig. Men det kan det vara värt, eftersom att ingen såg mig. För faktiskt är det så, att fram tills detta inlägg har bara jag och mamma vetat om att jag gjort detta. En hemlighet som hållits i ett år. Minsann minsann. 

Nu ska jag hitta på nåt med Elin, toppen! Och ni som sitter och inte gör något kan ju lyssna på denna roliga jullåt. Haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara när jag var riktigt liten med andra lucior samtidigt.

Vad tycker du är viktigast; att Lucia är snäll eller att hon ser bra ut, eller lite ut av varje?

2010-12-14 @ 00:51:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0