Svar på kommentar: London - bankkonton/försäkring/aktiviteter

OBS! Långt inlägg med bara text.

Hej anonym (och alla andra), nu ska jag försöka svara så bra jag kan på dina frågor. 
Vad det gäller försäkringar så är jag faktiskt tyvärr urusel... Men jag kan inte minnas att jag gjorde något särskilt för att bo i London. Jag hade med mig mitt "fri-sjukvård-inom-eu-kort", för jag tror att det är ett sånt? Ja, du ser ju att jag inte är den vassaste kniven i lådan gällande detta, så kolla upp det en extra gång. Men jag kan inte minnas att jag gjorde något särskilt (mer än att passa på att gå till tandläkaren innan jag åkte)

Jag fixade ett bankkonto i London med
Banken loyds och det tyckte jag funkade superbra! Kostade ingenting, funkade typ som mitt swedbank (alltså med internetbank osv) Däremot så behöver du inget bankkonto eftersom
Au pairer absolut oftast får betalt i cash (iallafall alla jag mötte) men det klart att det är bra att ha om du vill boka biljetter någonstans tillexempel. Så jag rekommenderar loyds! Jag behövde aldrig ångra mitt val. Superlättt att avsluta sen vid flytten hem också. 

Sen vad det gäller aktiviteter med barn så finns det, utan att överdriva, oändligt! Nu vet jag inte vart i London du kommer bo eller hur gamla barnen är men mina barn älskade parker. Stora lekparker, små lekparker, gungor, saker att klättra på eller bara ytor att åka sparkcykel/cykel/inlines på. Och parker finns det överallt! Tog mina barn till skeppet i hyde park en gång och det var uppskattat, men det var på lovet, oftast handlade det för mig om att underhålla efter skolan och då kunde vi inte åka så långt.
Så jag försökte hitta på lekar med dem i cirka allt vi gjorde nästan. Vi lekte pirater, kurragömma, björnen sover(fick hitta på en engelsk text) ett-två-tre-ost och ja, listan kan göras oändlig. Sen ser ju alla Au pair jobb olika ut, mitt innebar ganska mycket läxor och sånt också så då måste ju det göras såklart. 
Men parker är en väldigt bra och enkel grej så det rekommenderar jag starkt! (Sen är det ju bra för barnen att leka ute och springa runt och så) 

Sen vad det gäller ställen att gå ut så finns det även där oäääändligt med ställen. Jag vet inte vad du är för typ av person men, om du är en sån som gärna vill klä dig i klänning och klackar (förlåt nu antar jag att du är tjej..dumt av mig) så hade jag ett par hemskt roliga utekvällar där vi gick ut med promoters på stora klubbar i centrala London, men då måste man ta kontakt med promoters så man hamnar på deras lista. Detta är dock superlätt! Jag har några namn annars är det egentligen bara att skriva i typ "svenskar i London" grupper på Facebook för det är ALLTID någon som vet! 
Är du mer en typ pub människa så har jag haft hemskt roligt på o'Neill's (nu hoppas jag att jag minns namnet rätt..) precis vid China town nära Picadilly circus. Det stället gillar jag faktiskt väldigt mycket! Men pubar kryllar det av, alltså verkligen, så du lär absolut hitta någon som passar dig!
Jag insåg mot slutet att jag hade roligast lite utanför centrala London, så Clapham var väldigt kul men jag kommer för mitt liv inte ihåg vad ställena hette och det finns inte en miljon där nere... Sloane square hade också ett bra ställe som jag såklart inte heller minns.
Oj, det blev rörigt där på slutet.. Hemskt ledsen! Jag ska göra det lätt: 
Det bästa jag kan rekommendera är att gå med i svenskar i London, Au pairer i London etc och var inte blyg! För det är där det är lättast att komma i kontakt med människor och det är alltid någon som vill hitta på något eller som har en plan. Det är grunden till alla de vänner och bekanta jag träffade, även promoters och därav också även alla uteställen. Sen märker du vart du har roligast och vilka du trivs mest med och då hänger du med dem. Det går superbra, man får inte vara feg bara. Så det är mitt absolut bästa tips för socialt liv, haha! 

Hemskt långt och rörigt svar men jag hoppas att det var till någon hjälp! Och har du/ni fler frågor så försöker jag mer än gärna att hjälpa er att få svar på dem. Kram och gott nytt år på er!
Från när jag hälsade på mina älsklingar för snart ett år sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0