Svar på kommentar: Hur kom vi i kontakt med varandra

Såg att jag fått frågan om hur jag och Frida kom i kontakt med varandra så jag tänkte att jag passar på att svara på det på en gång. 

Det jag gjorde (eller ja, det vi båda gjorde) var att jag gick in på reseguidens forum där man kan skriva ett inlägg eller svara på andras gällande allt möjligt. Så jag gick in i "resekompis Australien/nya Zeeland" (eller nåt sånr liknande, minns inte exakt) och skrev ett eget inlägg samt svarade på andras och skrev mina kontakt uppgifter. 

Detta hade också Frida gjort så en dag ramlade det in ett meddelande från Frida bland mina Facebook meddelanden och ja, efter att ha skrivit med henne och flera andra så kände jag rätt starkt att det var henne jag klickade bäst med så vi bestämde helt enkelt att vi skulle åka tillsammans. Skypade ett par gånger, planerade och bokade resan och sen möttes vi på Arlanda och ja, nu är vi här. 

Jag tycker faktiskt att det är ett superbra sätt och självklart kan det kännas läskigt att åka med någon man inte känner men båda åker ju av samma anledning, båda är i samma situation så har man bara förståelse för den Andres behov samt är en rätt social människa så ser jag inga större konstigheter alls med det. Sen förstår jag givetvis att vi kommer bli arga, irriterade och less på varandra men det blir man på vem som helst som man reser med gissar jag. Det är bara en följd av att man reser och lever på/med varandra cirka alltid. 

Men jag rekommenderar det starkt, för det är ju ett superbra sätt att hitta någon att åka med och förhoppningsvis så går det ju bra också. Så satsa och kör säger jag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0