Första veckan i Australien

Hej från andra sidan jorden. 
Jag har nu överlevt en vecka, en dag, 15 timmar och 26 minuter i Austrailen och det tänkte jag fira med att återuppta bloggandet. Yaho! 
Dels för alla som undrar hur jag/vi har det men också för att jag själv ska kunna läsa och minnas, of course. 

Så innan jag somnar (ja, klockan är 22.28 för dig som undrar) så ska jag snabbt försöka summera vår resa hittills. 
Så, tisdagen den 25de november mötte jag upp min kära respartner Frida på Arlanda (ja, till dig som inte vet så kände vi inte varann innan resan) 
Vår resa innebar 20h väntetid i London som vi gjorde det bästa av genom att åka in till London, sätta oss på en av mina favorit pubar, dricka ett glas öl eller två och spendera nattens timmar med störtsköna killar från Holland och Tyskland samt Oskar från Skellefteå som även var så generös att låta oss sova på hans golv ett par timmar (bilden) innan jag snabbvisade London för Frida tills det var dags att åka tillbaka till flyget. Mycket bra och händelserikt dygn bör tilläggas! 

Now, till den riktiga resan. Vi landade i ett varmt och soligt Adelaide och spenderade därför första dagen på stranden tillsammans med Kristoffer (Fridas barndomsvän) och hans kompis Luke. Vår dag avslutades med en timmes promenad i parken som innebar att vi fick se två kängurur, en koala och en kidna?? Har absolut ingen aning hur det stavas men tänk er en igelkott men lite större och lite snabbare:

Sedan följde en händelserik(men bildlös) lördag med poolhäng med Alexander (barndomsvän nr2) och hans vänner som slutade med en av de roligare hemmafester jag varit på! Sen, på måndag morgon packade vi (jag, Frida, kris och Luke) vårt pick och pack och åkte på en roadtrip 9h väster ut och ja...jag låter bilderna få tala för sig själva ett tag för jag kan inte med ord beskriva allt vi fick se! Bilder kan inte heller beskriva, men it's bättre än ingenting.
Kampade på i det vilda på den ena platsen finare än den andra


Kikade på sanddyner (och sandboardade!! Bilder på detta finns dock i Fridas mobil..)






Såg stränder/vyer/natur som fick min mun att stå på vid gavel cirka hela dagen!!!!!!!!!! 

Åkte båt och simmade med tonfisk och alltså Tro mig, det är SÅ mycket coolare än vad det låter! Har ni en aning om hur stora de är??? Jag ska avslöja att de är ASSTORA!!! Så trots rädsla och nervositet för de största fiskarna jag sett i mitt liv simmande jag med dem och skrattade cirka hela tiden...lol.

Vi såg kängurur och emuer (?) typ varannan minut så jag tappade räkningen väldigt fort. En orm såg vi också, det var lätt att komma ihåg. Den var också lätt att få på bild för den var inte lika snabb. Visste ni förresten att kängurur luktar asilla?? Det visste inte jag. Men det vet jag nu...heh...

Vi såg också solen gå ner bakom horisonten. Alltså rakt mitt på horisonten och alltså, jag har nog aldrig varit med om något finare i hela mitt liv. Om himlen är hälften så underbar som det ögonblicket är jag mer än nöjd. Wow alltså. Wow. 

Sen dök denna coola men dumma sak upp, ett åskmoln. Så snabbt som tusan fick vi slå upp tältet och äta middag ihoptryckta i förtältet medan åskan dånade, regnet smattrade och blixtrarna...ja, blixtrade. 

Sen kom vi hem och laddade inför sterosonic. En festival för er som inte vet. Frida mer taggad än mig då hon mer eller mindre är besatt av cirka alla som skulle spela. 

Så, sjukt nog började vi redan klockan 10 på morgonen (!!!!) har ni hört???!?!? Och då var vi rätt sena....yeeez.... Och att ta en shot klockan 11 är inte riktigt vad jag föredrar meeeen för en dag var det himla kul! 
Sen gick dit och stod i solen bland massa andra människor och svettades, skrattade och mådde bra......tills alla försvann och jag blev ensam. Och var börjar man leta då? Överallt. Men efter flera misslyckade försök fick jag hitta nya kompisar som jag hängde med istället. Lite tråkigt såklart men jag hade superkul ändå och sen fick jag låna en telefon och kunde kontakta Frida så klockan 2 var vi återförenade och kolossalt trötta... Men ack så kul dag/kväll! 

Så, då kanske ni tror att vi har legat i sängen hela dagen? Well, vi tänkte det men beslöt att följa med Annki och Mike  (föräldrarna till barndomsvänner och även dem vi bor hos) på deras christmas bbq vilket var supertrevligt! Om än jag tvivlar på att jag kommer få någon julkänsla alls här haha.. 
Så vi åt god mat, spelade Kubb, gick tipspromenad samt träffade två tjejer i vår ålder från England som vi har planerat en utflykt med på måndag förutsatt att de inte skulle jobba... Men jag hoppas det blir av för jag är sååååå taggad!!! 

Phew, det var det. Blev rätt mycket text ändå men jaja, det är ju trevligt och lättare att förstå. Nu är jag dock asmegatrött så godnatt på er så ser vi när jag känner för att skriva av mig nästa gång. 

Kommentarer
Postat av: Emilia Blaad

Hej, jag ska också åka till Australien fast först till sommaren. Har ingen i min kompiskrets som vill åka med mig, så jag undrar hur ni kom i kontakt med varandra?:)

2014-12-11 @ 23:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0