23/12 - 2014

Okejokejokej, nu måste jag få berätta vad vi har gjort idag! Vi har varit till kangaroo Island och jag har uppfyllt min barndomsdröm och sett en sten från en film jag såg när jag var liten! Det vad så fantastiskt att jag nästan började gråta (och gråter man över en sten, då är det något extra!) 





Alltså kolla på den!!! Hur coolt är det inte??? Tänk att naturen kan göra något sånt här! Helt otroligt. Hela stället var fantastiskt, jag hade lätt kunnat stanna flera timmar! ...men tyvärr fick vi bara 30minuter...på tok för lite. Men alltså wow ändå, wow. 







Vi träffade en kille från USA som reste ensam så vi hängde med honom


Sen såg vi annat också, uppenbarligen eftersom vi bara kunde stanna här 30minuter. Alltså visst ser ni att man lätt vill hänga här längre?? Fett wow. 
Men vi såg coola klippor och vågor
Och grottor!
...där det tyvärr var svårt att få bra bilder med oss i bilden... 
Sälar gick bättre! ...men, de ser mest ut som stenar såg jag nu... Coolt iallafall! 
Wow.
Sen såg vi fler kängrur. Ganska sjukt att vi fick gå så nära en mamma och hennes ungar när de var vilda?? Coolt iallafall
Sen såg vi en massa koalor och en beslöt sig för att klättra ner och vandra rakt igenom oss för att sedan posera snällt i ett träd på utmärkt fotograferingsavstånd 
Enjoying The spotlights 
Han visade även tydligt upp att han var en hane och vi fick lära oss att en koalasnopp ser superkonstig ut. Det har typ två horn längst fram?? Svårt att förklara. Konstigt alltså, men kul fakta som jag inte visste förr. 

Sen fick vi kika på sälar på stranden också. Men vi fick inte gå närmare än typ 10m för det var visst parningssäsong så tonårshanarna var inte riktigt att lita på utan kan bli sugen på allt som rör sig om jag förstod det rätt. Inget vi ville vara med om så vi höll avståndet. 

Så allt detta har vi gjort idag! En himla bra dag och jag var lika glad som ett barn på julafton över att få se min sten! 
Appro på julafton så har det varit julafton i en timma och sex minuter här nu och jag ska nu sova så det kan bli julafton påriktigt. Den första julen som jag inte firar med min familj... 
Men jag har Frida, och det duger väldigt bra det med! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Rebecka! Du ser ut att ha det fantastiskt i Australien,det är min dröm att åka dit. Men nu har jag tänkt börja med en annan dröm nämligen vara au pair i London. Det var jag som skrev till dej och fråga hur du gjorde när du blev au pair där och nu har jag kommit i kontakt med en familj och ska flytta dit i januari. Det jag nu vill fråga dej är om det är något jag borde tänka på innan jag åker och när jag är där,typ försäkringar och bankkonton och sånt? Och om du även har några tips på aktiviteter man kan göra i London både med barn och ute ställen till mig om man vill gå ut nån kväll :) svara när du har tid,hoppas du får en oförglömlig resa!!!

2014-12-28 @ 21:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0