18/12-2014

Tjenixen! 
Nu ska jag berätta/visa något otroligt kul som vi gjorde igår. Vi har nämligen varit lite (mycket) sjuka i veckan, eller ja, jag spenderade min måndag med att tömma min mage om och om igen (japp, nu vet ni det) och idag är det Fridas tur... Men! Igår var vi båda friska, glada, pigga och utvilade och uttråkade så vi åkte till Gorge wildlife park och MATADE KÄNGRUR OCH HÖLL I EN KOALA! Kanske en av det bättre dagarna i mitt liv, såååå himla mysigt! Kolla själva: 



Först matade/mös vi med de små (alltså inte barnen men den mindre sorten)
Hängde lite med move it move it snubben också 
Och vi aktade oss för denna fågel som är väldigt vacker att titta på men ack så skrämmande (skojar inte, jag sprang omvägar för att han inte skulle attackera!)
Kikade på pelikaner som är helt sjukt stora! 
Sen höll vi i väääärldens mysigaste djur jag någonsin träffat! Lea heter hon och hon är super tung, jättemjuk och tyckte så mycket om sina löv att hon inte märkte att hon samtidigt började äta mitt hår också. Men det är lungt för hon var så himla söt! Åh, alltså ååh... 
Sen gick vi till de stora kängururna som låg och chillade
Tog lite selfies 
Vi och våran nya stencoola polare 

Alltså shit vilken bra dag det var alltså! Även om jag inte riktigt tycker om när djur är instängda så är jag ändå väldigt glad att jag fick vara med om detta. Lite dubbelmoral där, hehe. Otroligt fina djur iallafall. (Fanns massa andra som jag inte tog bild på, struts och kamel och sånt)

På kvällen blev jag mer eller mindre tvingad av Frida och Will att se wolf creek.... Som pretty much är en skräckfilm om backpackers i Australien och jag fick inte ens gömma mig under täcket... Jaja, jag antar att jag är beredd på det värsta tänkbara eller något sånt iallafall haha. 

That's all. Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0