Godnatt




Jag kände att jag var tvungen att lugna ner mitt humör så jag kollade på lite bilder som vi tog igår. Jätte fula och dåliga men jag gillar dem och jag blev på lite bättre humör. Tur. För jag ska snart sova och min mamma har lärt mig (eller iallafall så tror jag att det var min mamma, annars har jag nog läst det någonstans, eller hittat på det själv) att det inte är bra att somna på dåligt humör. Varför kan jag inte minnas, kanske sover man dåligare? och vaknar upp med ont i ryggen eller nacken? man kanske drömmer mardrömmar? Något dåligt var det iallafall, så jag ska läsa lite Harry Potter för att lugna ner mig ännu mer. Det lärde jag mig när jag var liten, att läsa alltså. Skojas. Eller, jag lärde mig att läsa när jag var liten men det var inte det jag menade, det jag lärde mig när jag var liten var att jag ofta kunde börja må bättre av att läsa efter som att jag då "lämnade mitt liv och levde någon annans för en stund". Då läste jag boken "Klass 7b", jag minns att jag tyckte jätte mycket om de böckerna. Nu läser jag Harry Potter och jag tycker mycket om de böckerna också!


 

P.S Jag kom på att det mamma lärde mig var att man inte skulle somna när man var osams med någon, inte heller skiljas som ovänner, för ifall något skulle hända under natten/tiden man var borta så skulle man ha varit ovänner sista gången man sågs. Det tycker jag är en bra plan, att aldrig skiljas som ovänner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0